Astrales Ribera del Duero

  • John

    Beetje vreemd dat deze wijn het prikbord nog niet eerder had bereikt………Peter V wees mij op deze wijn…….vanmiddag 4 jaargangen geproefd (2001, 2002, 2003 en 2004)

    Wat een fantastische wijn! De 2001 en 2004 deden mij denken aan Pingus. Ik weet het……het is bijna beledigend, maar het is toch echt zo. Wat een diepte hebben deze wijnen. Gemaakt voor de komende 25 jaar…… De 2002 zou ik niet kopen. Niets mis met de 2002, maar hij heeft gewoon niet de concentratie van de andere jaargangen. Aardse wijn in de stijl van Mauro, Pingus en Unico……..maar dan wat goedkoper :D:D:D

    Kopen zou ik zeggen!

    Hasta Luego

    John

  • Frank

    Heb 'm vorig jaar in Barcelona (restaurant Cinc Sentits) gedronken (jaargang 2004), was zeer onder de indruk en ben sindsdien op zoek naar deze wijn. Waar te koop in NL? Importeur Spanjewijn biedt alleen de 2002 aan.

    Groet,

    Framk

  • ignace

    uitzicht :   compacte geconcentreerde zwartrode kleur (5/5)

    geur :  zeer intense neus van bijna vintage port - wilde bosaardbeien (Caroline) - enorme kruidigheid - fris - munt - eucalyptus - gerookt spek - tabak - golvende neus - we besluiten deze maaltijd met een heerlijk kopje ristretto ( a shot of espresso )

    smaak :  intens peperige aanzet - mannelijk - sappig - mooie fluwelen tannines - veel fruit - mooie chocoladetoets - lange afdronk met wat rubber (cfr Paul)

    algemene indruk :   kracht en finesse ( modern) - concentratie maar o zo elegant - te volgen domein

    quotering :  8 AA - 6 A persoonlijk 96/100 www.vilaviniteca .es - Belgische invoerders gezocht

          

    het is :  2001 ASTRALES - LOS ASTRALES