wijn kopen via internet

  • connie

    ik ben van plan via internet een aantal flessen te kopen.

    heeft iemand ervaring met ‘1stcru’?

  • Ruud Göebel

    connie, niet doen, gewoon naar een goede wijnhandelaar gaan en je wensen uiten, wellicht heb je dan “iets teveel” betaald, maar je hebt dan voor het vervolg wel een goede gesprekspartner gevonden!

    Ruud.

  • Udo

    Connie, je klinkt als een studente die een werkstuk over wijn moet maken en op deze manier info verzamelt. Je vragen zijn iig erg onduidelijk en kort door de bocht…

    Udo

  • connie

    ben zeker geen studente. dacht dat mijn vraag duidelijk was. wil weten of er mensen zijn die wel eens wijnen hebben besteld bij ‘1stcru’. zo ja wat hun ervaring is met het internetbedrijf. als dit studenteachtig overkomt so be it.

  • Udo

    aha, vraag verkeerd begrepen door mij. Heb de website bekeken en het aanbod is matig en duur. Rosé uit 2005 voor €7,85, heel matige Sauvignon Blanc 2006 uit Zuid-Afrika voor €8,95.

    Dan kan je beter naar de plaatselijke wijnhandelaar gaan of even verder zoeken naar een betere webshop.

    Udo

  • Robèrt Koopman

    Maar dat is nu het probleem, want wat is dan die betere webshop?

    Waar moet je op letten?

    Er staat geen keurmerk of rapportcijfer op?

    Zeker bij een eerste bestelling zou ik er op letten of je vooruit moet betalen.

    Is er op de site iets te vinden over wie de site nu eigenlijk runt.

    Kortom, is het een beetje duidelijk met wie je in zee gaat.

    Ik kan me de vraag van connie (expres met kleine letters geschreven aangezien er ook een Connie vragen stelt maar daar is het e-mail adres anders van) heel goed voorstellen.

    Ik ken 1stcru overigens niet en via Whois lijkt de site van een Engelsman/Amerikaan te zijn en is woonachtig in Amstelveen.

    M.v.g,

    Robèrt

  • John Copier

    Udo,

    Jij bent niet de enige. Om achter de naam een wijninternethandel te zoeken was bij mij niet opgekomen. Eerder dacht ik aan iemand die op zoek was naar een type wijn. Ik vond dus de vraag onduidelijk en ben er niet op ingegaan met de gedachte “bloed vanzelf dood”.

    Connie,

    Mijn ervaring op internet is tot heden positief maar ik draai het dan ook om. Ik bepaal eerst welke wijn ik wil aankopen en ga dan opzoek waar dit gedaan kan worden. Is het een wijndomein, rechtstreeks bij de wijnboer dus, dan is het naar mijn mening vertrouwd. Ik ben nog nooit hierin teleurgesteld. Of het nu Frankrijk, Italië of Duitsland is, het is tot op heden altijd goed gegaan. Ik denk ook dat de wijnboer veel meer te verliezen heeft dan een vage internetwijnhandelaar. Is het een onbekende wijninternethandelaar dan leg ik mijn vraag bij enkele vertrouwde kennissen en/of wijnvrienden neer. Krijg ik geen goed beeld dan stap ik er niet in. De al oude vertrouwde wijnhandelaar met zijn wijnkelder vergeet ik zeker niet. Zo'n wijnhandelaar neemt je ook mee op zijn ontdekkingstocht. Dit levert vaak wijnen op die ik normaal gesproken niet zo snel, omdat ze onbekend zijn, zou kopen. Die zelfde vertrouwde wijnhandelaar kan naast zijn shop ook via internet z'n wijnen aanbieden. Ook dan is het om dezelfde reden als de wijnboer wel te vertrouwen. Ook die leverancier heeft namelijk een naam te verliezen.

    John

  • Ruud Göebel

    John, uit mijn antwoord blijkt dat ik het ook al niet begrepen had! :o

    Ruud.

  • Udo

    en dan ook nog twee berichten achter elkaar van Connie en connie! Ben nog net niet 50+ maar het wordt me bijna teveel ;-)

    Verder sluit ik me aan bij Robèrt: een site waar niet duidelijk op staat wie de eigenaar is en bij wie je aan kan kloppen als het fout gaat moet je mijden.

    Udo

  • Robèrt Koopman

    Waarom is de ene online wijnwinkel zo geheimzinnig met wie nu precies de handelspartner is terwijl de andere er heel erg open over is?

    Persoonlijk kies ik altijd voor die gene die er gewoon eerlijk voor uit komt.

    Waarom zou je het verbergen vraag ik me oprecht af.

    Wat John schrijft is natuurlijk nog leuker, rechtstreeks bij de wijnboer iets kunnen bestellen echter dan zijn de verzendkosten toch vaak veel hoger?

    Komt tenslotte al heel snel uit het buitenland.

    De vraagstelling van connie was inderdaad wat aan de korte kant.

    Ik moest wel even die naam omzetten in een website en begrijp de naam ook niet zo maar dat doet er niet veel toe.

    Begin desnoods met een kleine bestelling, wie weet hoe zo'n leuk bedrijfje het is?

    M.v.g,

    Robèrt