oude meuk.

  • Chris

    Gisteravond wat oude meuk opengerukt , hier de (zeer korte )pn's.

    Pouilly- Fuisse 2000 vignes Blanches Thibert. wat sherry tonen maar wel breed en rijk, nu op zijn top . 16/20

    Puligny-montrachet 1e cru Pucelles 2000 . M.Jomain een strakke stijl, mineralen luxe hout en een klein bittertje in de lange afdronk. maar lekker tot de laatste druppel moet nu echt wel gedronken worden . 16.5/20

    Pommard Noizous 1996 J.Garaudet. Een zachte rijpe stijl maar beslist een lekkere wijn met nog toekomst ( fruit, rode bes en zuren zijn mooi in balans) 16.5/20.

    Rosso Dell Úmbria San Giorgio Lungarotti 1988. kende de wijn niet maar wil er wel wat van in mijn keldertje hebben Zeer veel stal en sigarenkistje in de neus, donkere smaaktonen w.o. ,tabak,mokka . 17/20

    Cote Roti cote blonde la Garde cuvee reservee 1988 Dervieux-thaize . Top uit de roti, tenminste voor mij :D, volledig uitgrijpt tot een magnifieke glas, rijk zeer en breed pure weelde . 18/20

    Faustino 1 1978!! nog steeds een lekker glas wijn zeer goed ontwikeld helaas mij laatste fles . 17/20

    Als afsluiter een Chouffe uit belgie jawel onze kabouter biertje.

    Gr.Chris,

  • Robèrt Koopman

    Zo'n leuk rijtje oude flessen roept om een plaatje :-)

    M.v.g,

    Robèrt

  • Peter vdB

    Da's een mooie avond geweest, Chris. Bij zeven meer belegen wijn géén enkele teleurstelling. Die Umbrische wijn van Lungarotti, was die van sagrantino gemaakt? Gr. P.

  • Chris

    Peter,

    Het is een blend van Cabernet Sauvignon - Sangiovese - Canaiolo Nero vlgs mij in gelijke delen maar weet dat niet zeker.

    Het was idd uitzonderlijk dat de oudtjes het zo goed deden vooral de Faustino was een verrassing zo vitaal nog !.

    Gr.Chris,

  • Chardonnet

    In 1999 een Faustino 1964 gedronken, deze was ook zeer goed.