Fris wit uit de USA

  • Gert Maas

    Heb me al rotgezocht op Internet (ook de databank wijnimport), maar eigenlijk nog geen bevredigend resultaat gevonden.. Ik ben voor dinsdagnacht, de US Elections, op zoek naar een frisse witte wijn uit de USA, bij voorkeur Washington State of Oregon.

    Liefst wel een adresje in de randstad waar ik zo langs kan rijden, via Internet bestellen heeft nu geen zin meer :-)

    Wie o wie helpt mij?

    Gert.

  • theo

    Nou Gert,

    Dat kun je bijna wel vergeten. Net een paar dagen terug uit de USA. Kan daar geen fris wit vinden, alles heeft hout, veel, veel te veel hout. Koop maar gewoon een stuk eikenhout, en bijt er maar op.

    Als ik jou was….. zou ik iets Duits nemen. Daar hebben ze pracht wijnen, maar dat weet je natuurlijk wel :-)

    Kom je nog eens naar Lac Leman trouwens?

    TG

  • Ron Portugal

    Neem eens een goede vinho verde uit Portugal, laag in alcohol en uitermate fris

  • Robèrt Koopman

    Wil Gert een leuke Amerikaanse wijn drinken bij een groot Amerikaans mediaspektakel komen “we” met Duitse en Portugese wijnen aanzetten…:-)

    Dat kan toch niet waar zijn, niemand die een Amerikaanse wijn te koop weet?

    Ik ook niet want ik ben er al een tijdje uit.

    Een wijnhandel op de Vijzelgracht te Amsterdam verkocht “vroeger” nog wel eens wat Amerikaanse wijnen.

    Even langs rijden lukt haast niet meer gezien de bouwput.

    En ik ben er al ruim twee jaar niet meer geweest, ik kan niet voorspellen of ze nog iets hebben.

    Het is een schreeuwerige week in de VS.

    Een Screaming Eagle lijkt me er precies bij te passen zonder te weten hoe deze wijn smaakt… :-)

    M.v.g,

    Robèrt

  • Gert Maas

    Theo,

    Kom misschien volgend voorjaar weer eens kijken, staat alleen nog niks vast. En Duits heb ik inderdaad ruim genoeg in huis, maar ja … ik wil toch iets uit de US of A.

    En nu heb ik mij laten vertellen dat er in Washington en Oregon goede cool-climate witte wijnen worden gemaakt (jawel, ook zonder hout!) van oa. Riesling, Pinot Gris, en Chenin. Maar ja, waar vind je die!?

    Gert

  • Gert Maas

    Inderdaad Robèrt,

    Het moet toch mogelijk zijn om een frisse witte wijn te vinden. De prijs doet er niet eens toe (ik weet dat dit type wijn qua prijs/kwaliteit erg lastig is in Europa)…

    Bijvoorbeeld de Eroica Riesling van Chateau Ste. Michelle (mede eigenaar = Dr. Loosen).

    Gert.

  • Willem Booij

    Beste Gert,

    natuurlijk is dat te vinden, stuur mij maar een mailtje.

    Ik kan best moe worden van de reacties van Theo als het over wijn uit de VS gaat, zow kortzichtig..

    gr

    *****

  • Theo

    Nou Willem,

    kom jij dan eens met een paar mooie witte frisse wijnen uit USA aan.

    Ik kom er erg vaak (8-10 keer per jaar), en heb echt al heel wat wijnen geproefd daar, maar de gemiddelde Amerikaan kom niet verder dan een sjardonee met teveel hout. Als ik in een restaurant (geen steakhouse, maar een echt restaurant) vraag om een wijn zonder hout, dan hebben ze dat niet, als ik dan vraag om een wijn met weinig… nou, dan zit ik gewoon op een eikenboom te sabbelen.

    Ja, als je een onbeperkt budget hebt dan is er best wat te vinden, maar das overal.

    De wijnen waar hier op het PB over wordt geschreven, zijn altijd wijnen in de hogere prijsklasse, kom eens met een mooie eerlijke frisse wijn uit USA aan voor pak 'm beet 10 euro

    Als ik moest kiezen tussen Duits en USA, dan wist ik het wel.

    Heb trouwend het idee dat die verkiezen een beetje overdreven worden weergegeven, was vorige week in Miami, en vond de aandacht gewon redelijk en niet zo overdreven als de pers ons wilt doen geloven.

    TG

  • Donald

    Jongens, jongens, jongens!

    Ga toch eens naar Hans Moolenaar! Ridge, Calera, need I say more!

    Cheers

    Donald

  • Donald

    O ja,

    Bernardus bij Ton Overmars

    Domaine Serene bij Tamis

    ach…