Lemongrass

  • Udo

    Vanavond ga ik sinds lange tijd weer eten bij Lemongrass. Is er iemand recent geweest en wat zijn de ervaringen? Nog tips voor de te kiezen wijnen? De wijnkaart staat niet meer op hun website, da's wel jammer.

    Udo

  • romke van dijk

    Hoi Udo,

    Nee al lang niet meer geweest, na wat mindere berichten van kennissen met kennis.

    Ben dus heel benieuwd hoe het je bevalt.

    Het was altijd een uitstekende formule voor wijnliefhebbers.

    Groet,

    romke

  • Udo

    Is prima bevallen, vlotte bediening en prijzen voor het eten zeer acceptabel. Kwaliteit goed, niet top maar daar betaal je ook niet voor.

    Wijnlijst blijft waanzinnig goed en goedkoop. Schat in dat er een opslag van 15 tot 20 euro per fles opzit. We dronken een glas Gosset champagne voor €7,- per glas, een fles Planeta Cometa (€39) en Chapoutier Condrieu (geloof €49) en als uitsmijter een fles Mr K viognier trockenbeerenauslese 1998. Die was iets duurder maar waanzinnig lekker.

    Lemongrass is absoluut een aanrader!

    Udo

  • Robèrt Koopman

    Toch fijn om te lezen … :-)

    Ik ben er nooit geweest en zal er waarschijnlijk ook nooit komen maar in het verleden bleek dat het tegen viel bij Lemongrass.

    Dat die trend niet is doorgezet doet me goed.

    Natuurlijk komen negatieve ervaringen eerder op het internet dan positieve…:+

    Dus nu eens een positieve reactie lijkt mij zeer welkom!

    Een Chapoutier Condrieu voor €49 lijkt mij zeker goedkoop!

    Er zijn wijnwinkels die het voor die prijs verkopen.

    M.v.g,

    Robèrt

  • Udo

    Heb de bon nog even nagekeken en idd Chapoutier Condrieu was € 49,-. En 4 x voorgerecht en 4 x hoofdgerecht + 2 flessen water was bij elkaar € 120,-.

    Kortom, ga erheen en verbaas je over de wijnkaart.

    Udo

  • romke van dijk

    Gaaf Udo, altijd blij als het goed gaat in de horeca.

    Een achttal vrienden hadden goed gegeten bij Oud Sluis en waren alleen al aan WATER 200 € kwijt…over verschillende marges in de horeca gesproken.

    Maar door gedegen kennis van pricing zal dit heel begrijpelijk zijn.

    Zal er zeker weer eens een keer naartoe gaan. Lemongrass dan.

    En ik word graag uitgenodigd om te komen eten bij Oud Sluis :D

    romke

  • Peter vdB

    Restaurateurs met deze bescheiden marges én wijnliefde kunnen niet genoeg ondersteund worden. Hoe zat dat ook al weer met mooie en hoge wijnen? Daar eet je toch zo simpel mogelijk bij? Nou dan. Lemongrass kan mij binnenkort ook weer terugzien. Ik heb er hele fijne herinneringen aan. Gr. P.

  • Willem Booij

    Hi Romke,

    die waterrekening, dat is toch zeker een geintje?

    gr

    Willem

  • Patrick

    Water bij Oud Sluis is bittere ernst.

    De bruiloft van Ellemieke moet ook betaald worden en daarbij is er ook nog een kleine op komst.

  • romke van dijk

    nope, degene die me dit vertelde had echt geen bijbedoelingen.

    en het waren zeker geen geheelonthouders…

    Ik reken even mee:

    Stel tijdens 4 uur dineren 8 personen drinken 1,5 liter water =

    12 liter = 24 x 0,5 liter

    24 x 0,5 liter a 8,00 € = 192 €

    Overigens heb ik de rekening niet gezien.

    En draag ik Oud Sluis echt een warm hart toe.

    Ik heb er gegeten toen het nog een * had en fantastisch lekker maar nog heel weinig lijn in was te ontdekken tot een *** sterren absoluut memorabele culinair hoogtepunt.

    Maar het was wel heel kostbaar. Oa. een prachtig stukje Tarbot van net 50 gram waar echt de hoofdprijs voor werd gevraagd.

    Maar eten op dit niveau is kunst en hang daar maar eens een kaartje aan.

    Toch is een goede fles water is een goede fles water en dat heeft een bekende inkoopprijs.

    groet,

    romke