La Tyre - Château Montus, Madiran

  • Margroot

    Oude blog maar niet minder actueel….

    Mag ik een tip vragen van een ieder wat nu aan te schaffen voor de kelder?

    De VV of de Tour?

    Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde feedback.

  • Sander

    Dat ligt eraan waar je naar op zoek bent. De Tour is een wijn met een wat lager aandeel Tannat en is soepeler en eerder drinkbaar. De VV is de vollere, complexere wijn, maar heeft ook meer tijd nodig (ik zou Bouscasse sowieso niet eerder drinken dan 10 jaar na de oogst). Ben je van plan om de wijn wat langer in je kelder te bewaren en er in de toekomst van te genieten, dan zou ik persoonlijk voor de laatste gaan.

  • ChrisW

    Ik zou zoeken naar oudere jaargangen van de Montus Prestige of de Bouscassé VV op veilingen. Tot een jaar of 5 geleden waren deze in ieder geval aanzienlijk goedkoper te krijgen op veilingen dan oorspronkelijk in de winkel. Ik heb toen veel van deze wijnen gekocht voor tussen de EUR 13 en 17 per fles. Meer vind ik ze eigenlijk ook niet waard. Het zijn wijnen die redelijk kunnen ouderen, maar voor mij geen ‘wow’ wijnen. Ik geloof niet in wijn/spijscombi's maar ik zou het zelfs bijna ‘eetwijnen’ noemen.

    De Tour ken ik niet, maar op cellartracker zijn de waarderingen niet positief.

    Mvg,

    ChrisW

  • Dick Schinkel

    Vraagje voor de Montuskenners onderons?

    “Heb” nog een flesje Montus CP 2000 liggen…. Wanneer deze drinken?

    Met Smakelijke Groet Dick

  • ChrisW

    Nu of in de komende (minimaal?) 10 jaar.

    Mvg,

    ChrisW

  • Sander

    Mee eens. De 2000 CP is op dit moment al mooi, maar je kan hem de komende 10 jaar ook gerust vergeten.

  • Dick Schinkel

    Dank!

    Met Smakelijke Groet Dick

  • Willem(***)

    Montus CP is voor mij veel meer dan zoals Chris het omschrijft.

    vaak, heel vaak wel WOW, zeker gezien de PQ.

    Regelmatig een CP ingezet blind tussen hele grote namen, altijd weer geweldig en veel WOW's over tafel.

    gr

    W

  • Hendrik de vierde

    Dit jaar mogen/moeten lunchen aldaar, en vooral mevrouw Brumont was WOW >:D<

    Dacht echt dat het zijn dochter was.

    Heb er nog wat halfjes 2006 aan over gehouden, bewaren of niet?

    Hendrik

  • Robèrt Koopman

    Geen foto's Hendrik? :D