Spanje door Parker/Miller

  • Dick Schinkel

    Hier alvast een paar beoordelingen van issue188 # 2010 door Parker/Miller

    Pingus 2007 99 RPP

    Espectacle 98 RPP

    Unico 2000 97 RPP

    Clos Mogador 2007 96 RPP

    El Nido 2007 96 RPP

    Nit de Nin 2007 95 RPP

    Aalto 2007 95RPP

    Clio 2007 94 RPP

    Vall-Llach 2007 94 RPP

    Alion 2006 94 RPP

    Flor de Pingus 94 RPP

    Pintia 2007 93 RPP

    Finca Dofi 2007 93 RPP

    Met smakelijke groet Dick

  • Hendrik de vierde

    Bravi voor Renee Barbier met zijn Mogador en L Espectacle!

    Merijn kom er maar in X(

  • Sander

    De laatste tijd heb ik flink wat door Jay Miller goed beoordeelde wijnen gedronken waarin ik flink teleurgesteld was, dus van JMP trek ik voortaan maar standaard 5 punten af :).

  • Sander

    Waar ik aan toe moet voegen dat ik nog geen enkel van bovenstaande wijnen geproefd heb.

  • romke van dijk

    De laatste tijd heb ik flink wat door Jay Miller goed beoordeelde wijnen gedronken waarin ik flink teleurgesteld was, dus van JMP trek ik voortaan maar standaard 5 punten af …

    Waar ik aan toe moet voegen dat ik nog geen enkel van bovenstaande wijnen geproefd heb…

    Best ingewikkeld Sander, voor de milde gebruiker van notities van Jay, zijn coach Robert en de Castiliaan Penin…

    Geef de Sanderscore is door!

    Groet,

    romke dol op mooi Spaans

  • Juan

    Wel grappig om te zien dat de lijst die Dick heeft samengesteld bestat uit wijnen waar ik een zwak voor heb. Alleen de Unico en de Alion kunnen mij niet (meer) bekoren….de rest vind ik allemaal briljant!

    Hasta Luego

    John

  • Dick Schinkel

    John, dit lijstje berust natuurlijk niet op toeval.

    Ben natuurlijk eerst op zoek gegaan naar mijn favorieten B)-

    Ook een favoriet : “Dalmau” nog niets over gevonden:S

    Met smakelijke groet Dick

  • Juan

    Dick, ken je die Garnacha wijnen al? El Fin del Mundo, Cantos del diablo en Reventon? Fantastisch!!!

    Hasta Luego

    John

  • Dick Schinkel

    Hey John,

    Ken de door jouw genoemde wijnen niet….

    Heb je misschien wat meer info ?

    Met smakelijke groet Dick.

  • Dick Schinkel

    Clos Erasmus 2007 98 RPP

    The flagship 2007 Clos Erasmus is once again a benchmark against which all other Prioratos must be measured. For the first time, no Cabernet Sauvignon was used in the blend; it consists of 90% Garnacha and 10% Syrah with the ultimate goal being 100% Garnacha. It was fermented in a small, open top wood fermenter followed by 22 months in new French oak. Purple-colored, it displays a super complex aromatic array that soars from the glass. Mineral, espresso, truffle, underbrush, white pepper, Asian spices, black cherry and plum are just a few of the notes that come to mind. Dense and rich, on the palate, licorice and chocolate make an appearance with the oak totally integrated. Creamy and suave with no hard edges but plenty of underlying structure, it will evolve for 6-8 years and drink well through 2032 if not longer. It is a tour de force!"

    Met smakelijke groet Dick