Gotia Mas Perinet Montsant 2006

  • Hendrik de vierde

    Mocht ik aantreffen in een gemengd pakketje Spaans, allemaal minimaal 92 RP

    Kosten gemiddeld dan 7.50 euro.

    Mijn vermoeden dat dit wel een versleten wijn zou zijn was onterecht.

    In tegendeel, een prachtige rijpe Montsant, nu volledig op dronk. Zo n flesje kost bij Spanjewijn bijna het drievoudige.

    Mochten er prikkers belangstelling hebben: ik heb nog een cadeaukaart van 2 tientjes, uitsluitend voor nieuwe klanten, laat maar weten.

    Hendrik die geen aandelen heeft in wine in black:D

  • Sander

    Alleen jammer dat er nog twee andere wijnen in het pakket zitten, want van die twee wijnen werd ik niet vrolijk ;).

  • Juan

    Haha en zo vangen ze nog wat geld voor die meuk…..;)

    Hasta luego

    John

  • Hendrik de vierde

    Wijn nummer 2 is de Besllum 2008 Montsant.

    Hoe die aan 92 parkerpunten is gekomen zal wel een raadsel blijven, maar 88a 89 H.P. zitten er wel in.

    Correcte wijn na wat gehotseklots voor bruiloften en partijen:D

    Sander, waar wordt jij vrolijk van op dit prijsniveau?

    Hendrik

  • Sander

    Heb je even? :)

    Ik heb eerder al wel wat topics geplaatst daaromtrent (Wijnen onder een tientje, Joeten-proeverij), maar om een aantal voorbeelden te noemen: Domaine La Blaque, Chateau l'Hospitalet la Reserve (Gerard Bertrand), Villa Cafaggio, Eternum Viti, Vindemio, Chateau Pesquie Terrasses, Newton Johnson Felicité, Chateau d'Aydie l'Origine, Badet Clement Revélation Chardonnay, zeer veel rieslings uit de Moezel…

  • Sander

    Vanavond ook maar eens de (belabberde) kurk uit een flesje Gotia getrokken. Het is inderdaad helemaal geen verkeerde wijn. Dan nemen we de overige twee wijnen uit het pretpakket maar voor lief, die slijten we dan wel eens aan visite :).

    Zeer donkerrood met een heldere rand. In de geur gesteente, vleeskers, bloemen, balsamico en luxe hout. Een krachtpatser van een wijn met geconcentreerd zwart fruit, chocolade, mineraliteit en speekselopwekkende fraaie zuren.

    Stevig, wat plakkende, maar niet storende tannines, behoorlijke lengte. 91 SP.