een mooie avond.....

  • Juan

    …voor een topwijn met veel Parker punten lijkt mij. Dus uit de kelder getrokken:

    Clos Erasmus 2001: gedronken uit Riedel Vinum Syrah, in de neus bramen. Kruidig ook, vooral witte peper. In de mond het typische Spaanse zoet. Dikke wijn. Fluweelzacht. Peperkoek. Enorme lengte. Wijn is nog niet klaar. Volgende fles pas over 5 jaar openen. Parker geeft de wijn 98/100. Dat krijgt hij vandaag van mij niet. 94++/100 Over 5 jaar maar weer eens kijken.

    Zaterdag hebben we weer een KURK middag/avond. Gezellig met leuke prikkers onder elkaar een hoop punten weg tikken. Ik heb er zin in! (tu)

    Hasta luego

    John

    ps @ JohnC….ik denk dat ie jou bedoelt…..B)-

  • Hendrik de vierde

    Goed om te weten, heb er ook nog een paar van.

    Btw, heb je (om het er even stevig in te wrijven >:D< ) nog wel eens Pingus in je glas gehad de laatste tijd?

    Ben ik erg benieuwd naar.

    Hendrik

  • Dick Schinkel

    Hier ook een mooi avond!

    Uit het rek gehaald met het kaartje: Veel punten !!! en een PN op het prikbord zettenB)-

    Ook uit het Riedel Vinum Syrah Glas, anders kun je je hier niet vertonen toch B)

    Voor de juiste foto zie mijn Delectable Account, wijnliefhebbers gaan met de tijd mee>:D<

    Clos I Terrasses “Laurel” 2005

    Is een mix is 65% Garnacha en 35% Cabernet Sauvignon, van jonge stokken uit de Clos Erasmus wijngaard, en “afgekeurde” vaten van de eerste wijn, dat vertelde Daphne Glorian bij mijn bezoek aldaar, je wil tenslotte wel weten waar de druifjes vandaan komen alvorens je de wijn gaat drinken, is dat passie of ben je dan wijngek ? Schiet u maar!

    Volledige uitbundige neus van zwarte bessen en rood fruit, kruiden, zwarte mineralen en bosgrond.

    Ongelooflijk geconcentreerd sap dat overloopt van zoet rijp fruit, een bijna pijnlijke kruidigheid, zoethout, met een mineralig karakter.

    Zijdeachtige prachtige mondgevoel dat eindigd met zoete tannines, pure chocolade en ongelooflijk zachte zuren.

    Grote wijn en volledig op dronk 95 DSP

    Dit berichtje had ik al eerder klaar!!!! maar op het moment van plaatsen: foetsie…….. Er werd weer eens onderhoud gepleegd om de zeer oude software van dit forum nog werkbaar te houden,

    Vernieuwen is misschien een optie, Zie bijvoorbeeld http://www.dasweinforum.de/index.php waar volop van gedachten word gewisseld over alle zaken die raakvlakken hebben met wijn!

    Van 100 punters tot Aldi wijnen, en bevalt het je niet dan sla je het betreffende onderwerp toch lekker over en laat je een ieder in zijn waarde, in Duitsland kan dat wel maar hier in Nederland schijnt dat toch wel heel moeilijke te zijn.

    Zuuuuuuuuuuucht"………

    Zo en verder van deze wijn genieten:D:D:D:D

    Met Smakelijke Groet Dick

  • Juan

    Dat is al een tijd geleden Hendrik. Wel betrekkelijk vaak Flor de Pingus. Is natuurlijk een topwijn voor een fractie van de prijs.

    Hasta luego

    John

  • ChrisW

    Leuke proefnotities … ‘ondanks’ het hoge puntenaantal lijken ze me met veel passie geschreven :)

    @Dick: als ik iets schrijf voor deze site druk ik op de automatische piloot om de haverklap op ctrl+a en daarna ctlr+c (of eigenlijk cmd ipv ctrl op mijn mac). Dat heel frequent opslaan deed ik ook toen ik in de begintijd van windows regelmatig uit programma's werd gegooid. Net als bij jou zijn veel van mijn postings ‘iets’ langer dan 1 regel :) en dan is het tussentijds opslaan wel een uitkomst want ook ik maak het regelmatig mee dat ik er op het moment van plaatsen van een bericht eruit wordt gegooid.

    Leuk voorbeeld trouwens met Das Weinforum. Ook bij Wineberserkers waar nog veel meer bezoekers zijn per dag is niet tot nauwelijks ingrijpen door de moderators nodig. Het is toch jammer dat dat hier met de twee man en een paardenkop die hier actief zijn wel nodig is/was. Gedeeltelijk komt dat denk ik doordat je hier zonder autorisatie anoniem kunt deelnemen; daarmee staat de deur open voor problemen. Verder heeft het denk ik erg te maken met wat Dick zegt: als iemand een bepaald onderwerp of persoon niet bevalt zou je verwachten dat die persoon dat overslaat … maar hier is het wel eens aanleiding geweest om dan lekker persoonlijk en keihard uit te halen naar de schrijver van het bericht en het gedachtengoed dat hij hier deelt. Als je bijvoorbeeld (niet toevallig gekozen :) ) op de een of andere manier allergisch bent geworden voor het lezen van aan wijn gekoppelde punten, kun je bepaalde postings beter overslaan. Ik vind dit echter vaak de leukste bijdragen op het forum en ik vermoed dat ik niet de enige ben.

    Gegroet,

    ChrisW

  • EdterBak

    Bespeur ik hier nu enige vorm van snobisme in de bovenstaande posts over een mooie avond.

    Aj, dat is zuur, maar dat kan op dit forum wel.

    Wijn verandert na verloop van tijd vanzelf in azijn.

    Wat mij betreft gun ik iedereen het beste en de een heeft wat meer dan de ander: SO BE IT

  • ChrisW

    Het is denk ik geen snobisme maar sarcasme als je het in combinatie leest met enkele berichtjes die een ex-prikker in de afgelopen dagen op het prikbord heeft geplaatst.

    Gegroet,

    ChrisW

  • EdterBak

    Als sarcasme de toon op het prikbord moet worden, en moderatoren daar niet op in (gaan) grijpen, hou ik het voor gezien hier op het prikbord

  • ChrisW

    Je hoort mij niet zeggen dat sarcasme de toon moet worden op dit prikbord.

    Juan en Dick zijn echter de waarschijnlijke targets van de meest recente aanval van meneer E. die ze onder meer uitmaakte voor:

    “meneertjes …. die met hun pik de portemonnee uit de broekzak wippen en in een geile bui het PB gebruiken om hun ego te strelen”

    “Degenen die menen daaraan voorbij te kunnen gaan door waarde aan wijn louter in punten uit te drukken – hóge meneer! – is de passie ervoor allang verloren. Dergelijke schraalhansen en geestelijk ledigen …..”

    Als je dat leest, vind ik de reactie van Juan en Dick nog van enige klasse getuigen. Wat moet je anders? Terugschelden op een manier die te zielig voor woorden is?

    Gegroet,

    ChrisW

  • EdterBak

    Feit blijft dat ene discussie om die reden (terecht) wordt gesloten, maar in een volgende discussie het op andere wijze wel weer wordt toegelaten door moderatoren. Meten met twee maten?

    En wat je dan moet doen: negeren en bannen, verder niet reageren.