Sardijnse wijn

  • Rob

    Dag allemaal

    Ik zit momenteel op Sardinië bij Alghero. Nu wil ik een mooie Sardijnse wijn kopen om later samen met vriendin te drinken en vakantieherinneringen op te halen.

    Ik zit te denken aan de Turriga van Argiolas(€44,-).

    Kan iemand mij vertellen hoe deze wijn bevalt?

    Groet en een fijne zomer,

    Rob

  • w. Os

    Beste Rob,

    Prachtige wijn. Weinig slechte jaargangen. Hier in Nederland (on-line) aangeboden rond € 51,00. Goed houdbaar. Als je in puntenscores gelooft: elk jaar rond de 90/91 punten. De 2009 scoort 95 punten!

    Veel plezier op het prachtige Sardinië

    groet

    W. Os

  • Juan

    Rob,

    Ik las het kopje “Sardijnse wijn” en dacht bij mezelf: hmmm eigenlijk heb ik alleen maar ervaring met Turriga van Argiolas….

    Volledig eens met w.Os. Prachtige wijn met potentie tot ouderen. Meer dan aanbevelingswaardig!!

    Hasta luego

    John

  • Rob

    Tsjonge, het zit er weer op. Twee weken Sardinië bij een geweldige agriturismo nabij Alghero.

    Afgelopen weken volop Sardijnse wijnen gedronken en ik kan zeggen dat vooral de costamolina en de Costera van het wijnhuis Argiolas geweldig zijn en hier op het eiland slechts zo' n 5,- kosten.

    Ook de spumante van selle e mosca is zeker het aanbevelen waard( 2km van de agriturismo).

    Over twee weken nog een paar dagen Apulie en Lazio. Ik ben benieuwd of ik daar ook zulke mooie wijnen drink voor zo weinig geld.

    Groet,

    Rob