Terminaal?

  • Hendrik de vierde

    Dan maar hier naar toe, en uitsluitend niet Fr#$%^&* wijnen bestellen :D

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/22922350/__Wijnbar_voor_terminale_patient__.html

    Hendrik

  • Dick Schinkel

    Toch wel een d'Yquemmetje Hendrik?:D

    Met Smakelijke Groet Dick

  • Peter vdB

    Ik snap zo'n initiatief niet. Waarom alleen voor terminale patiënten? Mag voor iedereen, toch?

  • Guill

    “Mag voor iedereen, toch?”

    @ Peter, ik kan me voorstellen dat niet iedere patiënt gebaat is bij alcohol. Je bent voor je gezondheid in een ziekenhuis. Bij terminale patiënten ligt dat natuurlijk anders. In een hospice is het ook niet verboden om alcohol te drinken. De gasten moeten er wel zelf voor zorgen.

    Het behoort niet tot de taak van een ziekenhuis om alcoholische drank aan de patiënt te leveren.

    @Hendrik, ik heb een jaar of zes enige tijd in het MUMC gelegen en op zondag werd gevraagd wat ik bij de warme maaltijd wilde drinken. Bij de keuze kon ik ook kiezen voor bier en wijn. Ik hoop dat je nu beter kunt slapen je hoeft echt niet maar Clermand Ferrand.

    Mvg. Guill

  • Hendrik de vierde

    Geen tranen en krans, maar wijn en dans als het zover is>:D<

    Denk dat mijn naasten wel wat naar binnen smokkelen in een bruine papieren zak!

    Het ga u allen goed.

    Hendrik

  • Robèrt Koopman

    De terminale patiënten die ik van nabijheid heb meegemaakt hadden echt geen behoefte aan wijn…..

    Misschien in de begin fase maar daarna toch echt niet meer.

  • Peter vdB

    @Guill Ik ben van de school die graag gelooft dat een goed glas gezondheidsbevorderend is. Zou fijn zijn als de zorgsector daar enigszins soepel mee omgaat. Robèrt heeft bovendien een punt.

  • Guill

    Peter,

    Ook ik geloof graag in de goede eigenschappen van wijn. Als je goed hebt gelezen ben ik van mening dat de zorgsector heel soepel omgaat met het gebruik van alcohol door patiënten en gasten(hospice). Soms wordt hij je zelfs aangeboden. Je kunt van de zorgsector echter niet een supermarkt maken die aan alle wensen voldoet.

    Enige tijd geleden ben ik op bezoek geweest bij een oud collega die in een hospice verbleef. Toen ik aan de verzorging vroeg of ik iets voor haar mee kon nemen werd me gezegd: “Neem maar een goede fles rode wijn mee. Die drinkt ze ieder dag”.

    Mvg Guill