2003 C.H. Berres Erdener Treppchen Auslese

  • Sander

    Een tijdje terug heb ik een partijtje verschillende rieslings van C.H. Berres op de kop getikt. Met name wat oudere jaargangen van de Ürziger Würzgarten en Erdener Treppchen, maar ook van (voor mij) onbekendere hellingen als Erdener Herrenberg en Ürziger Goldwingert. Vooral de 2005 Beerenauslese en Trockenbeerenauslese maakten diepe indruk (93+ en 95+p). Dit is wat mij betreft een wijnmaker om rekening mee te houden!

    Vanavond in het glas iets minder spectaculair, maar toch een aangenaam glas:

    Strogeel. In de neus perziken op sap, honing, vuursteen en boterbloem. In de mond redelijk geconcentreerd met perzik, appel, napoleon-snoepjes gedoopt in honing en vervolgens vermalen tussen vuursteen, goede balans tussen zoetheid en frisse zuren, in de finale wat bittere grapefruit en sinaasappelschil. Aanwezige tannines, mediumlang tot lang aanhoudende afdronk. 87p

  • Juan

    Mooie wijnen Sander!

    Hasta luego

    John

  • John Copier

    Ik zit er over twee weken. 10 Jaar geleden was dit deel van de wijngaard nog van Peter Nicolay. Ik heb net een afspraak gemaakt om ook bij de Merkelbachjes, Mönchhof en Dr. Hermann langs te gaan. Twee dagen diep Ürzig in. Nu willen we alles weten. Vooral Weingut Mönchhof staat al langer op mijn lijstje. Niet alleen omdat de wijnen zo goed zijn maar ook omdat je er buitengewoon goed kan dineren en met een uitzicht…