Lidl stapt in topwijnen

  • Hendrik de vierde

    prijzen zijn toch niet echt helemaal top?

    Op winesearcher soms goedkoper aan te schaffen. Ik geloof het wel en ga binnenkort een ortolaan eten bij Ducasse >:D<

    Hendrik

  • ChrisW

    Volgens mij zijn de prijzen inderdaad niet helemaal top. Maar net als bij executieveilingen van bijvoorbeeld BVA is er denk ik bij veel mensen automatisch de perceptie dat de wijnen wel goedkoop moeten zijn omdat Lidl ze aanbied :)

    Ik vraag me af of de wijnhuizen echt boos zijn. Volgens mij zijn ze heel erg blij met iedereen die iets van de laatste jaargangen uit Bordeaux verkoopt. Er ligt namelijk nog wel wat van de recente jaargangen om aan de man te brengen :)

    gegroet,

    ChrisW

  • Sander

    Ik vind het best een leuke zet van de Lidl en aan de lege gaten in de schappen te zien ook één waar blijkbaar belangstelling voor is (hoewel dat, zoals Chris al zegt, waarschijnlijk voor een groot deel aan de perceptie ligt).

    Misschien is dit voor Nederland wel een stapje in de richting van de Franse supermarkten, waar de grote Cru's gewoon naast de Nutella te vinden zijn :).

    Ik kan me goed voorstellen dat de mensen “in the business” daar wat minder positieve gedachten over hebben.

    Vandaag een flesje 2010 Chateau Baret, Pessac-Leognan meegenomen en zulke wijnen zou ik toch best vaker tegen willen komen in de supermarkt. Fraaie, typische Graves met lekkere frisheid en kruidigheid, veel mineraliteit, wat rokerig en een goede concentratie geel fruit, weinig op aan te merken.

  • John Copier

    Ome John is ook even wezen kijken. Een beetje teleurstellend mag ik verklappen. Verkoop van de wijn in een beperkt aantal winkels. Daarnaast een aantal wijnen alleen via de webwinkel te koop. Een deels leeg schap en personeel dat het te druk heeft om aan en bij te vullen. Daarnaast toch prijzen die weinig marktconform zijn. Goed, met de winkel om de hoek natuurlijk wel. Maar de Prikkers die het internet hebben gevonden zullen elders vaak goedkoper uit zijn. Maar zoals Sander één enkel flesje scoren is natuurlijk leuk. Is mij in Vlaardingen niet gelukt.