Forum voor wijn pagina
Startpagina.nl Dochters op alfabet Categorieen Voor kids Luister radio Kijk TV Meer Startpagina

wijn.startpagina.nl/prikbord

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: DiscussielijstNieuw berichtZoekenLog inPrint
 • Uitgeklapt op datum • Uitgeklapt met draadjes

Re: Duitsland en droomwijnen..... (impressies voor de doorzetter!)

Gepost door: JKo ()
Datum: 08 november 2011 15:07

Zo.
Het zit er weer op. Ik heb me nog een keer omgedraaid, zodat ik nog wat kon nagenieten van dit heerlijke weekend...
Vandaag even gaan zitten om wat impressies op een rijtje te zetten.

Na te hebben ingechecked in de fijne kamers van Weingut/Gästehaus Bernhard Eifel in Trittenheim, eerst even de heuvel afgerold om de dorst van de reis weg te spoelen met een Hefeweisse in het 'idyllische' Gasthaus Germania smileys with beer.
Daarna de bus in op weg naar Wittlich waar we in Vinothek WiVino van Marco Schaefer de eerste etape van onze trip te verstouwen kregen. Heb nu zelf de Vinothek een keer mogen ervaren en - er is geen woord over gelogen - het is 'r fantastisch!

Onder begeleiding van happen van de plaatselijke cateraar werkten wij ons door de volgende line-up heen (blind):

> Drappier Grande Sendrée Champagne 2000: zachte mousse, prettig rond, zacht en wulps. Rustig en herfstachtig. Goed glas!
> Drappier Grande Sendrée Champagne 2002: fijner en eleganter dan de 2000, meer citrusfruit nog. Sterker en veel jeugdiger nog. Mooi hoor. Prima QPR!

> P. Jaboulet-Aîné - Chevalier de Sterimberg Hermitage Blanc 1990:
oxidatieve neus, geel fruit en fijne kruidigheid van peper en tijm, goed droog, prachtige zuren en bitters in de finish die wellicht een tikje licoreus is. Heldere, cleane snuffelwijn. 18/20
> Chapoutier Cuvée de l'Orée Hermitage Blanc 1997:
adembenemende complexiteit van een zich immer veranderend pallet aan schakeringen: papaya, mango, caramel, cappucino, sinasappelschil, perziken, clotted cream, honing, theeblad, ijzer, salmiak... het gáát maar door. Heel scherp qua focus en toch ook heel rijk. Een wijn die een goede breedte met een enorme diepte combineert. Absoluut top. 19/20 en één van de vele geweldige witte wijnen van dit weekend!
> J. L. Chave Hermitage Blanc 1997:
inmiddels meteen herkenbaar als witte Hermitage (de leercurve is stijl op deze manier...), maar deze is een stuk strenger en rustieker dan de Orée. Enorme mineraliteit, veel stenen en wat strakker in zijn fruit, minder wulps, maar toch ook wel heel rijk en complex. Alcohol lijkt er iets meer uit te steken. Een geweldig glas, maar voor mij een haar minder compleet dan de vorige. Ach, muggenzifterij. 18.5/20.
> Chapoutier Le Méal hermitage Blanc 2000:
weer die honing/tijm associaties die we al eerder tegenkwamen. Geconcentreerde, zuivelachtige en sexy neus met botrytis-achtige pepertonen en citruszest. Erg jong, dik en compact nog. Veel power, veel alcohol. Heeft nog wat jaren nodig om volledig te integreren en in balans te komen. Veel potentieel. 17.5/20 voor nu.

> Pégaü Reservée Chateauneuf 2001:
Mooi, kruidig en gerijpt in de neus, vrij boers. Daarna in de mond erg heftig en rijk, met nogal wat alcohol. Niet helemaal mijn ding. Wel een goede balans tussen dierlijke tonen en het rijpe fruit. Nogal dik en geconcentreerd, zeg maar gerust (p)lomp. De rest van de tafel zegt: 'wow'. Ik niet. 17/20
> Santa Duc Prestige des Hautes Garrigues Gigondas 2001:
Moderner, meer fruit gedomineerd in de neus. Zuiverder. Mooie, fijne, gedistingeerde kruidigheid en een tikje paardenstal vermengen zich soepel in de zwoele, open en verleidelijke stijl. Veel eleganter en verfijnder dan de Pégaü. Ik meende een flinke scheut Syrah in deze blend te proeven en verder schreef ik op: "eindelijk een echt lekkere Ch9!! Beaucastel?" Wrong! 18/20
> Clos des Papes Chateauneuf 2001:
Mooie, iets ingetogen, 'klassieke' Zuid-Rhone-neus. Veel fruit in de mond, maar dat is gelukkig niet te zoet of te dik. Veel kracht en toch ook een zekere elegantie. Ik vond deze wijn wat lastig te benoemen en te ontrafelen. Een keurig glas, zeer smakelijk, maar hij is niet heel spannend en de alcohol is weer erg merkbaar. 17/20
> Les Cailloux Cuvée Centenaire Chateauneuf 2001:
Agressief in de neus, gekookt fruit. Enorm branderig. Disbalans. Heat-damaged? Niet oké. Geen Score.

> Domaine de Bonsérine Côte Brune Côte-Rôtie 1999:
Vlezig en animaal, een kleine onzuiverheid in de neus misschien? In de mond een goede vulling en structuur, niet overmatig geconcentreerd, maar de impressie van onzuiverheid blijft. Flesfout? Gesloten fase? Er wordt gezegd: "deze wijn leeft niet". Touché. Geen score.
> Domaine des Remizières Cuvée Emilie Hermitage 1999:
Ook weer vlezig en pezig, en zeer ingetogen. Gesloten? Geen fouten, maar ook geen 'wow'. Keurig glas. En dat is een wat magere beoordeling. Misschien komt deze over een paar jaar wel los? 17/20
> Ojai Vineyards Henri Daniel Syrah Californië 1997:
Zwoele, kruidige, dikke neus. Enorm sappig en modern ("misschien wel Napa..."winking smiley. Helemaal geen scherpe kantjes, fluweelzacht. Draagt zijn alcohol (16%) voorbeeldig. Heerlijke wijn, helaas een tikje te kort. 17.5/20
> Delas Les Bessards Hermitage 1999:
Bedeesde, rustige aromatiek in de entree die zich naar de finish toe prachtig ontvouwd. Bramen, kersen, zadelleer, fijne kruiderij, alles is er en het zit op de goede plek. Aristocratisch en indrukwekkend, veel klassieker dan de vorige wijn. Voorbeeldige lengte. Heel erg mooi. 18/20
> Chapoutier Le Méal Hermitage 1999:
Veel fraicheur en pit in de neus! Tikje alcoholisch ook, tannines zijn straf maar niet hard. Smaakvol en interessant, donker en herfstachtig. Erg jong nog, dus langer decanteren bij de volgende fles. Heel veel belofte! 17.5-18/20
> Chapoutier Le Pavillon Hermitage 1999:
Tsja, wat gaat dit worden? Beter gezegd: wannéér gaat dit wat worden? Deze wijn staat bol van de klasse, getuige de werkelijk fabelachtige, ingetogen, compacte en rokerige neus van het zwartste fruit gecombineerd met zwarte peper en luxe leer- en tabaktonen. Maar in de mond is dit nog veeeeel te jong. Straffe (maar rijpe) tannines hebben de overhand. De fles was 4 uur vantevoren geopend en kort voor serveren gedecanteerd. Volgende keer meer lucht! 18/20
> Enrico Fossi - Sassoforte Toscane IGT 1999:
Uitbundige, verleidelijke neus, confiture, wat alcohol, veel kracht. Puur, helder, zuiver. Jonge, krachtige wijn. Zoetige entree en eindigend op straffe maar rijpe tannines. In het midden mis ik wat prikkelende complexiteit. Droppig en port-achtig. Erg mooi glas, maar ge-extraheerd en (voor mij) onherkenbaar als Cabernet Sauvignon. 17.5/20

Concluderend: een indrukwekkende serie Rhone-wijnen met enkele hoogtepunten en enkele tegenvallers. Opvallend was dat zo'n beetje iedereen compleet gaar was na deze serie. Die Rhone's zijn toch wel erg zwaar en misschien wel een tikje vermoeiend als je ze zo in een hele serie op je afgevuurd krijgt....

Gelukkig sloten we af met een verfrissende Riesling-afterparty! In positieve zin vielen daarbij op:
> St. Urbans-hof - Ockfener Bockstein Auslese 1990: frisse, slanke, 'ouderwetse' Mosel-auslese. Top!
> Julian Haart - Wintricher Riesling 2010: instapper van een veelbelovende jonge wijnmaker.
> Willi Schaefer - Graacher Domprobst Spätlese #4 (versteigerung) 2009: echt een grote en zuivere spätlese.
> Keller Rieslaner Spätlese 2009: Kreeg veel lovende reacties; was ik de enige die deze wijn te bitter en te drogend vond?

Met de bus weer terug naar Trittenheim en snel de koffer in, want de volgende ochtend moesten we weer vroeg op appèl verschijnen… Om 10.30u. aan de proeftafel bij Bernhard Eifel. Een enthousiaste en gedreven producent die zich aan het toespitsen is op de productie van (bijna-)droge wijnen. Keurige, archtypische droge Moezels voor een schappelijke prijs. Enkele wijnen zijn het vermelden waard.
De instapper “Maximilian E.” 2010 heeft een goede structuur en vulling, is aromatisch rijp en rijk en (gelukkig) niet helemaal beendroog. De “Riesling Vom Rotliegenden” 2010 van de Schweicher Annaberg (de op één na steilste wijnberg aan de Moezel) wordt gemaakt van de eerste trie/selectie van deze akker en is een fijn glas droge riesling. Zijn grote broer “Der Würzelechte Riesling Vom Roten Schiefer” 2010 komt van dezelfde Annaberg is gemaakt van de later geoogste helft. Ik vond dit de mooiste droge Riesling hier en voor 15 euro interessant te noemen.
De proeverij werd afgesloten door een werkelijk geweldige 3-sterren-spätlese van de Longuicher Maximiner Herrenberg (2009). Helaas uitverkocht….

Vervolgens voor de lunch naar de Sektstuuf van St. Laurentiushof in Leiwen, een vooraanstaand sekt-producent naar ik begreep. Als aperitief dronken we van dit domein de Chardonnay réserve brut 2006; deze wijn opent wat onstuimig en wild, zowel qua mousse als ook in de smaak. Later, na wat beluchting, wordt de mousse wat fijner en het bouquet mooi rokerig, met vol geel fruit. Heel zacht en fris. En hele mooie bubbel. 17/20
Terwijl we wachtten op onze lunch (pompoensoepje (super!!), gevolgd door een hertenstoof met rode kool en een tennisbal van aardappel smiling smiley), ontwaarde Thijs twee prachtige wijnen op de kaart voor een hele schappelijke prijs. Beiden besteld en naast elkaar geproefd:

> 2005 J.J. Prüm Wehlener Sonnenuhr Spätlese (AP#2-07):
Heerlijke, typische “sponti”-stank in de neus. Mooie, grofkorrelige (‘rulle’) structuur. Bloemig en tropisch, fantastisch geïntegreerde zuren houden het elegante zoet in het gareel. Blijft ondanks al die structuur, complexiteit en gewicht, heerlijk drinkbaar. Ongelooflijk mooi. 18,5/20
> 2005 Egon Müller Scharzhofberger Spätlese (AP#4-06):
Ondanks de inmiddels exorbitante prijsstelling blijft Egon toch de koning van de Moezel. Er is geen ontkomen aan… Deze wijn is enorm ziltig en mineraal, met zijn tonen van oesterschelpen, zeewier en gember. Door de mooie lactische zuren loopt het water je letterlijk in (of uit..) de mond. De elegantie en finesse van deze wijn is echt verbluffend. Tonen van grapefruit, garnalen en verse groene kruiden zorgen voor een unieke beleving. 19/20
Deze wijnen haalden het beste in elkaar naar boven. Totaal anders in stijl maar allebei godendrank. Waarbij de wijn van Egon uiteindelijk met de eer gaat strijken. Hoe zei Maurice dat? “Het verschil tussen heel erg goed en uitmuntend”. Zo is dat.
Al met al een heerlijk moment om even op adem te komen na de inspanningen van de avond tevoren. Daarnaast is de sektstuuf strategisch gelegen, modern en stijlvol ingericht en de Indian Summer aan de Moezel maakte dit tot een perfecte lunch!

Voldoende kracht opgedaan voor de volgende halte: Weingut St. Urbans-Hof. In het zeer klassieke en stijlvolle interieur (mèt adembenemend uitzicht!) werden we welkom geheten door wijnmaker Rudi Hoffmann. Die zette ons een warrige maar zeer interessante proeverij voor, waarin duidelijk werd dat dit bedrijf uitblinkt in het maken van klassieke, traditionele feinfruchtige Rieslings in het lieblich-bereik, maar ook aan de weg timmert bij de productie van de, momenteel populaire, droge Premium-wijnen. Daarnaast was het (voor mij althans) erg aardig om de verschillen tussen een toplage aan de Moezel (Leiwener Laurentiuslay) en een topakker van de Saar (Ockfener Bockstein) naast elkaar te proeven.
Opvallende wijnen:
> 2010 Wiltinger Alte Reben: heerlijke tintelende feinherbe kabinett met mooie vulling en goed verpakte zuren (belangrijk in 2010!).
> 2007 Leiwener Laurentiuslay 1. Lage Spätlese feinherb: dik, olie-achtig en een fractie alcoholisch. Overtuigende en serieuze wijn (voor een serieuze prijs: 36 euro).
> 2007 Piesporter Goldtröpfchen Spätlese feinherb: zeer kruidig en mineraal, mooi feinherb, erg lang, prominente bitters in de finish.
> Een mooie, leerzame serie spätlesen van de Ockfener Bockstein: 2009, 2007 en 2004. Alledrie fantastisch! Gemaakt in een hele heldere, schone (zonder sporen van botrytis) stijl die mij heel goed bevalt. Alledrie zeer koopwaardig, maar uiteindelijk ging iedereen voor de 2007, met name vanwege de combinatie tussen verfrissende, elegante mineraliteit van de Bockstein en de rijkheid en breedte van het oogstjaar. Maar als je andere jaren van deze botteling voor een redelijke prijs tegenkomt (af-domein 18 euro, maar dat kan vast scherper), dan zou ik niet twijfelen: kopen!
> 2001 Leiwener Laurentiuslay Spätlese: ook een absolute topwijn (jeugdig nog), maar in een duidelijk rijkere, meer kruidige stijl dan de Bockstein.
> Van de Auslesen beviel me de 2009 Bockstein Auslese het beste. Gemaakt in een frisse, heldere niet-gebotrytiseerde stijl die me deed denken aan de wijnen van Fritz Haag. De 2010-versie van deze wijnen bevat logischerwijze veel meer zuren en ik vraag me af of dat over 10 jaar wel in balans gekomen is…
Afsluiten deden we met een drupje Eiswein 2008, wederom van de Ockfener Bockstein. Alhoewel dit soort sap natuurlijk altijd een tractatie is en een voorrecht om te mogen proeven, hadden wij de indruk dat het flesje misschien al wat te lang openstond. De wijn kwam wat uitgeblust en ‘dumpfig’ over…

Snel naar de kamer terug voor een ‘power-nap’, want het hoofdprogramma moest nog beginnen!!

Het uiteindelijk doel van deze hele exercitie was natuurlijk de Droomproeverij deel 3.
Vantevoren werd middels een ingenieuze ballottage een selectie van 10 wijnen gemaakt. Daarnaast werden er piraten toegelaten om wat discussie en verdieping te krijgen. De “droomwijnen” (vet) werden open-label geserveerd, de andere wijnen blind.

> Joh. Christoffel Jr. Ürziger Würzgarten Feinste Auslese 1971:
Amandel, mandarijnen, volrijp, droogt mooi op. Prachtige wijn 18/20.
> Rautenstrauch Eitelsbacher Karthäuserhofberg Stirn Auslese 1961:
Zuren zijn al een fractie oud en ijzerachtig, maar de wijn is dik en rijp genoeg om dat te maskeren. Indrukwekkend! 18/20 Weer wat droger dan de vorige wijn en daarom de perfecte opmaat voor:
> Peter Nicolay Ürziger Goldwingert Auslese 1949:
Oker/ambergeel. Volkomen droog, oxidatief toontje. Butterscotch, Grand Marnier, Triple-trappist, boenwas en tabaktonen. Wat somber en serieus, maar een zeer interessant glas. Dank voor deze drie wijnen, Philip! 17/20
> Joh. Christoffel Jr. Ürziger Würzgarten Feinste Auslese 1959:
In de rebound na zijn memorabele aanwezigheid tijdens Droomproeverij dl. 2. En nu nog glorieuzer, levendiger en frisser dan toen… Deze wijn is zo ongelooflijk zacht, fris en goed, dat het me duizelt. Geweldige volle structuur. Het heerlijke en schone zoet wordt gecompleteerd door de levendigst denkbare zuren. Oneindig lang. En met name het haast achteloze gemak waarmee deze wijn zich na ruim 50 jaar ontvouwde, maakte me sprakeloos. 19.5/20 en dan ben ik waarschijnlijk wat te zuinig.

> Krug Champagne 1990:
Zeer klassieke neus in de oxidatieve stijl, met veel hooi, boenwas en citrusfruit in de mond. Heel erg lang en sappig. Een jong-volwassen krachtpatser van zeer hoge kwaliteit, maar voor mij geen emo-wijn. 18/20

> L. Carillon Bienvenues Bâtard Montrachet 1988:
Kurk…. Grr…
> Gantenbein Chardonnay – Fläsch Zwitserland 2007:
Veel vanille-yoghurt in de neus, naast een minerale frisheid, die me aan stromende bergbeken doet denken. In de mond is deze wijn aromatisch nog niet geheel ontvouwen, nog erg compact. Veel jeugdigheid dus en een frisse stijl chardonnay die me goed bevalt. Na een uur blijkt deze wijn uit zijn schulp te kruipen en meer fruit en diepte te laten zien. Heeft nog toekomst. 17.5/20
> Comte de Vogüé Bourgogne Blanc 2005:
In feite betreft dit de witte Musigny van jonge stokken. In het begin van de jaren 90 is alle chardonnay geruimd en opnieuw aangepland. Het duurt nog wel een tijdje voordat deze wijn weer als Musigny verkocht gaat worden. Maar dit alles doet niets af aan de kwaliteit. Want die is ruim aanwezig. Dit is een gulle, verleidelijke, kruidige Chardonnay, die mij eerlijk gezegd wat aan Chenin Blanc deed denken. Met name vanwege de kruidigheid van kaneel, natte wol, hooi en bloemigheid. In eerste instantie wat weeïg (orchideeën?), maar komt los met het stijgen van de temperatuur. Erg jong nog en technisch erg goed. Geen wow voor mij. 17/20
> Domaine Gauby Coume Gineste – Cotes Catalans 2008:
Veel kracht en geweldig complex in neus en mond. Kiezels, mineralen, snoepjes, fantastische bitters, goede frisheid, zeer gastronomisch glas. Duidelijke (Zuid-)Rhone-associaties. Heel erg goed. 18/20
> Selbach-Oster Zeltinger Schlossberg Auslese** 2003
Doorslikwijn, niet heel erg complex of cerebraal, maar gewoon super-lekker! Krachtig, exotische smaken, goede zuren, weinig mineraal, heel veel frisheid. Geen botrytis? 17.5/20
> Chapoutier Cuvée de l’Orée Hermitage Blanc 2006:
Marsepein, boterbloemen, kamperfoelie, abrikozen, blonde tabak. Wervelende complexiteit en verschirikkelijk breed en diep. Zeer veel kracht. In één woord: geweldig! 10 jaar laten slapen. 18.5/20
> Ramonet Montrachet 2007:
Heel erg fris en zuiver in de neus met tonen van vanille, caramel, abrikozen en candyshop. Mooie, voorname en complexe wijn die zich gedurende de avond prachtig ontwikkeld. Ongelooflijk lange en persisterende afdronk. Heel erg indrukwekkend, zeker later op de avond. 18.5/20

> B. Giacosa Barolo Falletto di Serralunga 1982:
Helaas niet de verwachte en begeerde Red-label, maar desalniettemin een memorabel glas. Opent in eerste instantie wat muffig, maar na wat beluchting komen er impressies van vers rood fruit naar voren uit de jeugdig aandoende structuur. Fris, jong en vers kersenfruit! In de aromatiek dus nog nauwelijk veroudering waarneembaar, wel al wat in de zuren. Gelukkig maar. Enorm sappig en smakelijk. Giacosa rules. 18-18.5/20
> Ch. Troplong Mondot 1998:
Een fruitbom met nog zeer strenge, klassieke tannines. Erg straf momenteel. Had eerder gedecanteerd moeten worden. 17/20
> Togni Cabernet Sauvignon Napa 2001:
En ja hoor, daar is-ie weer! Onze grote vriend Togni. ALTIJD goed! Ook nu weer. Ge-Wel-Dige complexiteit, goed sap in een klassiek jasje. Zwart bessenfruit, cigarbox, notig, zwoel en sexy. Laaaange en evenwichtige afdronk. “Just entering its prime drinking window”, maar heeft de kracht en souplesse om een jaar of 15 of dit niveau te blijven. Echt genieten. Voor mij heeft dit alles wat een grote rode wijn, zou moeten hebben. Bijna perfect. 19/20
> Gaja Langhe Nebbiolo Sorì Tildìn 1996:
Tsja, ook deze wijn is nog veel te jong. Veel rijpe kersen, fris en sappig, grote complexiteit. De tannines zijn nog jong en straf, conform het oogstjaar. Als ik nog meer flessen zou hebben, zou ik zeker 3 jaar wachten met het openen van de volgende. Grote wijn. 18/20
> Clos Saint Jean Deus Ex Machina Chateauneuf 2009:
Nieuwe Wereld-Grenache neus. Zoetig, maar toch goed verteerbaar en zelfs aangenaam (!). Niet in de bekende überdikke stijl, maar ‘relatief’ elegant. Meevaller, wat mij betreft! 17.5/20
> Ch. Margaux 2002:
Het bouquet is zinneprikkelend, lieflijk en verleidelijk als damesparfum op een lentedag! Heerlijk gewoon. De aromatiek van een grote wijn. In de mond dan helaas een tikje streng en groenig, conform de jaargang. Ik ben bang dat deze wijn te lijden had van de ongelukkige positionering in de line-up en dat zij, in gunstiger daglicht, zeker een punt hoger zou scoren. Voor nu 17/20.
> Ch. Kirwan 1995:
Mooie, rijpe, klassieke Bdx-neus. In de mond een fractie slank, maar zeer goed getypeerd. Een fijne wijn met rijpe tannines. Wederom een bewijs dat Bordeaux-95 langzaam maar zeker in het drinking window komt. 17/20
> Penfolds’ Grange 1997:
Volbloed Shiraz-neus, herkenbaar als Nieuwe Wereld, maar zeker niet jammy of ge-extraheerd. Eerder gedistingeerd en fantastisch mooi geproportioneerd. Tonen van bramen, blauwe bessen, gegrild vlees, snufje eucalyptus en munt, verder wat herfstbos en mooie aardse smaken. Voelt in de mond nog lekker jeugdig en levendig aan, nergens plakkerig of zoet. Een sterk glas en geweldig lekker. Werkelijk een klassewijn. 18.5-19/20

> J.J. Prüm Wehlener Sonnenuhr Auslese #18 (versteigerung) 1999:
Nog zo’n voorrecht om dit in het glas te krijgen. Mooie kruidigheid, wulps fruit in een elegante, cleane spätlese-achtige stijl. Wat een heerlijke verfrissing na al dat rode geweld… 18/20
> Joh. Christoffel Jr. Erdener Treppchen Beerenauslese 1975:
Derde wijn van deze producent vanavond en ook dit glas imponeert vanwege de drinkbaarheid en de nonchalante presentatie. Hoewel de wijn niet vreselijk complex lijkt, boeien de impressies van blonde tabak, triple, abrikozen en peperige botrytis tot aan het einde. Rond, krachtig en sexy in zijn zoetheid en geeft toch een mooi droog en schoon mondgevoel na de lange finish. Drie hoeraatjes voor Christoffel Jr.! 18.5/20
> Domaine des Baumard Quarts de Chaume 1990:
Duidelijk vetter dan de rieslings en lijkt momenteel zelfs wat minder in zijn zuren te zitten. Maar dat zal komen door de overvloed aan rieslings van vandaag. Veel hooi, gepocheerd fruit (perziken, papaya), extreem rijk, smakelijk en indrukwekkend! 18/20

Het eten bij Bernhard Eifel is zeker goed te noemen. Wel jammer dat de keuken zich niet wenste aan te passen aan ons tempo, waardoor het hoofdgerecht tijdens de Montrachet en het dessert tijdens de Gaja kwam….
Samenvattend heb ik dit weekend vooral veel fantastische witte wijnen gedronken (m.n. de Orée 97 en Egon Müller Spätlese 05; en dan doe ik een flinke handvol wijnen ernstig tekort…). Winnaars in de divisie “Rood”: Togni 01 en Grange 97.

Al met al dus een fantastisch weekend. Lang leve ons prikbord.
Zo, dat was het. Dank dat je het verhaaltje tot het einde hebt uitgelezen thumbs up
Alle aanwezigen, dank voor dit weekend. Tot de volgende droom.

Cheers, Jeroen

Onderwerp Geschreven door Gepost

Duitsland en droomwijnen.....

Juan 06/11/2011 19:28

Re: Duitsland en droomwijnen.....

Sander 06/11/2011 20:02

ChrisW 06/11/2011 21:14

Freek69 06/11/2011 22:20

Juan 06/11/2011 22:55

Freek69 07/11/2011 15:13

Juan 07/11/2011 16:02

VinnoTIM 07/11/2011 00:22

Re: Duitsland en droomwijnen..... VEEL foto's

Robèrt Koopman 07/11/2011 09:34

MauriceE 07/11/2011 11:41

Peter Z. 07/11/2011 20:55
JKo 08/11/2011 15:07

John Copier 08/11/2011 15:51

WilD 08/11/2011 16:32

Hendrik de vierde 08/11/2011 16:35

romke van dijk 08/11/2011 16:39

Dick Schinkel 08/11/2011 18:11

MauriceE 08/11/2011 19:57

Peter Z. 08/11/2011 20:04

dj 09/11/2011 20:40

Willem(***) 08/11/2011 17:44

Juan 08/11/2011 18:54

ChrisW 08/11/2011 20:43

Willem G 08/11/2011 20:54

Frits V 09/11/2011 19:21
Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
captcha
Vul hier bovenstaande code in:

Privacy- en cookiebeleid - Copyright - Disclaimer - Alle dochters - Forum en chatregels - Contact
© 1998-2011 Startpagina B.V. - wijn.startpagina.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep