Alhier wordt deze zometeen geopend……………….
en is dan de begeleider van gegrilde tonijn.
Met smakelijke groet Dick.
Tja, Château Musar is en blijft een heel bijzonder domein. Afgelopen april was indergetekende in de gelukkige omstandigheid om een proeverij van Château Musar mee te maken, waarbij elf verschillende Musar wijnen op tafel kwamen, waaronder Château Musar red 1979. Gaston Hochar van Château Musar gaf er op deskundige wijze tekst en uitleg bij.
Een kort verslag is te lezen op:
www.wijnerij.web-log.nl/wijnerij/2008/04/chteau-musar.html
Ed
Beste Dick ,
Ben benieuwd naar de combinatie met de tonijn. Heb ook 3 flessen van deze wijn liggen maar ben er nog niet uit waar deze wijn goed bij zal smaken (tips van anderen zijn dus ook welkom) De breekt zo lekker de week wijn alhier is de Isole e Olena 2004 DOCG Chianti Classico. Bij de lasagna kwam de wijn niet zo goed uit de verf. Nu echter een paar uurtjes later is de wijn een al verleidelijk fruit (kersen) in de neus en in de smaak , beetje dun. In de afdronk nog wel wat vervelend plakkende tannientjes.
Groeten,
Ronald Heijden
Het is idd de 1999er.
Eerste glas was te “koel” maar na handverwarming een stuk beter, twee a drie graden boven keldertemperatuur lijkt mij ideaal.
Had de fles veel eerder moeten openen want wat verse lucht had ie wel nodig. dus even decanten lijkt mij niet overbodig
Goudgeel van kleur met in de neus wat noten, mango maar heerlijk rijp.
De smaak is geen fruitbak maar wel rijk……. met honing en weer noot met een fleugje hout en een bittertje die ook in de afdronk merkbaar aanwezig is.
Aparte wijn die met de gegrilde tonijn zeer goed samen ging, zal het waarschijnlijk ook goed doen met gegrild witvlees of kip.
Tot zover mijn eerste kennismaking met deze wijn.
Met smakelijke groet Dick.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?