Lemongrass

• Willem Booij

Nou nou Romke,

ik schrik toch als ik het lees op een rekening, 200 euro aan water, Let wel we hebben het over water…

Wij drinken met 8 personen anderhalve liter wijn minimaal :D wat zou dat gaan kosten daar?

Ik ga er overigens over 2 weken eten, ik kijk er wel naar uit.

gr

Willem

• Udo

Flesje water was € 4,50 maar ik zag op andere tafels ook kannen met kraanwater, neem aan gratis. Een laatste aanbeveling voordat mensen denken dat ik aandelen heb: je kon van de hoofdgerechten ook een kleine portie bestellen voor € 12,50 (ipv €19,50). Nooit eerder ergens op de kaart gezien en een uitstekend idee, vooral als je geen grote trek hebt.

Udo

• Robèrt Koopman

Pittige prijs voor water zeg!

Maar in Nederland is water altijd een heikel punt in restaurants.

Waarom begrijp ik eigenlijk niet.

In Frankrijk, waar ik nog wel eens uit eten ging, stond het meestal niet eens op de rekening, ook niet als ik er om vroeg.

Als je met een flink gezelschap niet te krenterig besteld en wijn drinkt hoeft dat water er toch niet voor bijna 200 euro op te staan lijkt mij.

De eigenaar lacht zit rot als hij zo de kas opmaakt 's nachts…..

M.v.g,

Robèrt

• romke van dijk

Kraanwater en brood wordt in Frankrijk bij wet in het restaurant gegeven.

• André

1. Lemongrass is al een tijdje weer beter. In de bediening wel een leuke sommelier weg, maar er wordt goed aan gewerkt. Het blijft natuurlijk moeilijk om kennis van deze gehele mooie wijnkaart te hebben. Overigens te lage score bij GM gids! Lemongrass blijft met zijn wijncalculatie een feest, ook bij de lunch.

2. Wat mag de marge op water zijn? 100%-200% meer…..

Ik vind € 4-5 voor 0,75 redelijk. Ongeacht het soort restaurant.

Er is geen jarenlange opslag enz.dus eigenlijk dezelfde marge als de tournedos.

Halve liters water aan tafel is niet efficient lijkt me.

Ik hoor steeds meer bedrijven die wijgeren karaffen leidingwater te schenken “we hebben gen karaffen”. Een fles moet wel en keus van de klant blijven. Ook moet hij tevoren weten hoeveel het kost……….

Ben benieuwd naar meningen hierover.

Een nieuw draadje?

AS

• Peter vdB

Wat in Frankrijk kan, waarom kan dat hier niet? Kraanwater-weigeraars, daar heb ik de pest aan! Gebubbeld water, oke, dat snap ik dat het op de kaart komt…

• Anne-Wies

In De Doofpot in Leiden moet een waanzinnige wijnkaart hebben. Én een interesante, vaste opslag. Iemand een ervaring daar opgedaan?

• Peter vdB

Meteen even website bekeken: prachtig. Maar… er staan nog geen wijnen op.

Grumble.

• Udo

Wim, kom er maar in!

Udo

• Robèrt Koopman

:-)

Ik las de nieuwe titel van het draadje en verwachte meteen heet/gevaarlijk en of bijzonder nieuws over Lemongrass…. :-)

M.v.g,

Robèrt