Ik probeer het .... Riedel

• romke van dijk

Syrah ruim 10 jaar mijn favoriet… ik dacht dat ik me moest schamen als ik er n' importe what else in deed…maar mij bevalt ze echt prachtig! Wel voorzichtig schenken anders haal je de 4 glazen per fles niet. Dus Theo voor rood zou ik het wel weten.

Voor wit heb ik niet zo een duidelijke mening.

groet,

romke

Je moet alleen heel voorzichtig

• theo

OK, dus het Riesling glas en het Syrah glas. Welke serie zou u mij aanraden?

TG

• Hendrik

Deze!

http://cgi.ebay.nl/8-Rotweinglaeser-SHIRAZ-SYRAH-RIEDEL-VINUM-416-30-Wein_W0QQitemZ400008391647QQcmdZViewItem?hash=item400008391647&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

• ralph

Beste Theo, als je jezelf wil verwennen neem dan het glas uit de Riedel ‘Sommelier’ serie

De Vinum serie vind ik niet persé beter dan de glazen van Schrott of Spiegelei

Riedel Sommelier serie vind ik superieur mbt smaak- en geurwaarneming. Net als de mondgeblazen glazen van Zalto Denk'Art. Ik vind die laatste net wat prettiger in de hand liggen vanwege het feit dat het 0% loodkristal is. Ultralichte glazen.

gr, ralph

• Ronald Heijden

Hendrik ,

Bedankt voor de link ! Nu hoef ik minder te sparen

Ronald

• theo

En Ralph, Welk glas zou je me dan aanraden uit de Sommelier serie?

thks

TG

• Jasper

Ralph,

Zalto Denk'Art ziet er nogal onconventioneel uit (en zijn nogal prijzig). Wat trekt jou zo aan in deze glazen?

Jasper

(die ook al op zoek is naar een mooi Kerst-cadeau voor zichzelf)

• ralph

Ik zou de Syrah nemen

groeten, Ralph

• ralph

Beste Jasper,

Wat ik al schreef: de smaak en geur sensatie is erg goed. Maar niet perse beter dan de riedel sommelier. Het is vergelijkbaar. Soms vind ik het in de Riedels beter, en soms weer andersom. Wat er bijzonder aan is, is dat het flinterdun (maar toch vrij sterk) loodvrij kristal is. Daardoor zijn de glazen zo licht als een veertje. alleen uitkijken met de zeer dunne steel. als je wat lomp bent aangelegd zou ik niet met deze glazen in de weer gaan.

Kijk op http://www.zalto.us/, daar staat alle info. Ook de reden van de vorm.

Het Zalto Denk'Art Burgundy glas is m.i. het beste glas voor een Barolo of andere wijnen die het van verfijning moeten hebben.

Maar eens…het is net als Riedel Sommelier peperduur. Onder de hard core Parker board members is Zalto Denk'Art een beetje een cult glas, maar daar wordt de wijn niet echt beter van natuurlijk.

groeten,

Ralph