Vanmiddag een zeer mooie lunch genoten in Parkheuvel Rotterdam met als eregast Alejandro Fernandez van Pesquera (en Condado de Haza, El Vinculo en Dehesa la Granja)
deze oud wijnmaker van Vega Sicilia maakt nog steeds prachtwijnen! Van zijn hele gamma vond ik de 2 wijnen van Condado de Haza wederom het mooist met als uiteindelijke winnaar Condado de haza reserva 2000. Wat een geweldige prijs/kwaliteit verhouding!
Maar wat me vooral opviel was de passie en gedrevenheid van deze 76 jarige wijnmaker. Er moesten een aantal extra flessen geopend worden en binnen een oogwenk stonden er een aantal sommeliers klaar om de klus te klaren………dat hadden ze gedacht……….Alejandro stuurde iedereen weg om vervolgens zelf 14 flessen te openen, te decanteren, de flessen te spoelen en de wijn weer terug in de flessen te gieten! Op mijn vraag aan hem (1 op 1 en in het Spaans) waarom hij dit nog allemaal zelf doet antwoorde hij: “anders gaan die jonge gasten straks allemaal denken dat ze weten hoe een fles juist gedecanteerd moet worden……..” en gelijk heeft ie !
Foto volgt….excuses voor de matige kwaliteit…moest met mijn telefoon
Hasta Luego
John