jubileum proeverij

• Jeroen

Beste Prikkers..

het is alweer 5 jaar geleden dat ik er voor ( nou ja wij samen ) koos om zelfstandig ondernemer te worden. Na 3 jaar alleen via internet en direct mail wijn verkocht te hebben zitten we nu 2 jaar in ons pandje in het centrum van Oud Rijswijk

(Tollensstraat 2b).

Dit laten we natuurlijk niet zo maar voorbij gaan. Vandaar dat we op zaterdag 29 november 2008 dit vieren met een grote overzichtsproeverij.in onze winkel.

We mogen er best trots op zijn dat we deze dag bijgestaan worden door een aantal wijnmakers / vertegenwoordigers.

Ten eerste komen vanuit de Languedoc

Clos du Gravillas ( onze laatste aanwinst en gelijk verkooptopper)

Chateau de Lascaux - Pic Saint Loup

Mas de L'ecriture - Larzac ( door winereport most improved winery genoemd)

Domaine Dornier - Roussillon

Daarnaast komt vanuit Champagne Charles Philipponnat zelf om toelichting te geven over zijn champagne's. Dat is vrij uniek dat hijzelf komt en hij neemt speciaal voor ons een aantal cuvée's mee die normaal gesproken niet naar Nederland komen

Verder zullen we ook Poliziano uit Montepulciano speciale aandacht bezorgen en alle wijnen laten proeven. Ook de nieuwe wijnen Ambrea en In Violas.

Uiteraard zal er nog meer te proeven zijn en voor de inwendig mens wordt ook gezorgd.

Als je dus zin hebt kom gezellig langs om een glaasje Champagne te proeven op deze dag.

• John Copier

Van harte. De eerste streep. Ik hoop voor jou/jullie dat er nog vele, vele volgen. Wat is de tijd dat je de winkel opengooit?

John

• Jeroen

Heel goed John….. proeverij is van 1300 tot 1800

• Dick Schinkel

Jeroen,

Van harte gefeliciteerd naturuurlijk, maar kan helaas niet even binnenwippen, daar ik die dag in Roermond ben om 150 :+ CHATEAUNEUF-DU-PAPE wijnen te proeven.

Een fijne dag gewenst.

Met smakelijke groet Dick

• John

welke prikker zit daar niet………. :D

• Hendrik

Ik !

:+ :) :+

• Udo

Gefeliciteerd Jeroen, je hebt het goed voor elkaar. Vrees dat er die dag weinig prikkers zullen zijn als ik het zo lees, heb zelf ook verplichtingen. Maar verder hopelijk een winkel vol klanten!

Udo

• Mathieu Wechseler

Jeroen, van harte gefeliciteerd. Helaas ben ik de 29e idd ook in Roermond (Ch9dP).

Jammer want ik had graag even de wijnmakers van Lascaux gesproken. En hen de groeten van “Parc le Duc” in Vacquières willen doen. Dat kennen ze namelijk heel goed, want dit zit bij hen om de hoek.

Een ieder die bij Jeroen op de proeverij komt, zou ik willen aanraden om “Les Nobles Pierres” van het domein Lascaux te proeven. Een absolute top-Pic-Saint-Loup uit de Languedoc.

Veel succes toegewenst de 29e!

Amitiés,

Mathieu

• Ronald Heijden

Beste Mathieu ,

Je slaat de spijker op zijn kop met deze tip. Ik heb afgelopen maandag een fles op van deze wijn en was onder de indruk. Eerst een glaasje bij de maaltijd (hachee + rijst + rodekool) en dat was al genieten geblazen want de combinatie was top. Later de rest nog gedegusteerd op de bank en een smak lucht maakte deze wijn nog zachter met vooral tonen van drop en laurier. Hulde voor de importeur zo wordt je vanzelf hofleverancier !

Groeten,

Ronald Heijden

Ps. alle prikkers veel plezier de 29e in Rijswijk of Roermond moet helaas werken want anders komt er geen wijn op de plank natuurlijk

• Mathieu Wechseler

Beste Ronald,

Da's nou exact de goede combi met deze wijn. Hachee of ander stoofvlees en zeer zeker daarbij de rode kool, want ook daar gaat op de klassieke manier vaak laurierblad door. En, zoals je zelf al schreef, de wijn zit vol laurier(drop) aroma's (wat overigens een kenmerk is voor menig goed gemaakte Pic-Saint-Loup). Dat mooie bittertje in de rode kool en het zoet/zuurtje combineert perfect met de Lascaux. het water loopt in m'n mond!

Bedankt voor de inspiratie, weet ik al wat ik het weekend ga maken ;-)

Amitiés,

Mathieu