Afgelopen vrijdag een lamsrack gekocht op de biologische markt en die gaan we vanavond maar eens klaarmaken… Maar ja, natuurlijk de vraag: “Hoe maak ik dit nu het lekkerste klaar?” en “Wat gaan we daarbij drinken?”
Suggesties?
Santé,
Joost
Mooi man, lamsrack vind ik een van de mooiste stukken vlees, er zijn ook legio manieren om klaar te maken. Favoriet in Douvaine is echter zeer simpel
Je snijdt de ribjes per stuk. Je wrijft ze in met de beste olijfolie die je hebt. Strooit er wat provencaalse kruiden op.
Je steekt de bbq aan, bij voorkeur met met wijntakken, ff een groot vuur (is lekker nu met de kou), en daarna lekker een mooie gloeiende aslaag. De lam gaat er ff op aan beide zijden, een lekker korstje en binnen mooi rose.
Wat drinken we daar bij… Ikzelf graag een C9dP.
Smullen en drinken maar
Theo
(ook de kinderen van nog geen jaar oud zuigen hier aan :-)
Uiteindelijk liep het allemaal helemaal anders… In plaats van een rustige avond thuis bleek het een avondje uit te worden bij vrienden. De Lamsrack is uiteraard gewoon meegegaan ;-) en is met wat thijm en knoflook, via de grillpan en de oven op ons bord beland. De wijnkeuze was niet bijzonder groot, maar uiteindelijk wel zeer passend. Het is een Robert Biale Zinfandel Monte Rosso Sonoma 1999 geworden. En ondanks dat ik doorgaans niet zo'n fan van Zin ben, kan ik deze (2x dat ik hem proef) toch wel bijzonder waarderen, het kan dus wel… En pastte uitstekend bij het lamsrack…
Theo, ik ga je recept zeker proberen als de BBQ weer operationeel is (en als ik mijn druif heb gesnoeid ;-) )…
Santé,
Joost
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?