Alleen maar mannen, dat kan geen toeval zijn!
Hoe komt dat toch?
Christa, gelukkig je bent niet meer anoniem:) Ik dacht heel even dat mijn echtgenote (Christine Kaspers) weer even een onderste steen boven wilde hebben:+ Maar je vraag is legitiem hoor!. Meestal zijn het mannenproeverijen op dit niveau, maar op het prikbord staan de aangekondigde proeverijen open voor een ieder. Dus vrouwen kunnen zich altijd melden, doch doen ze dat blijkbaar niet.
Toch wil ik nog wel even zeggen dat een ander “groots” proefevenement: nl de 2e Yquem proeverij, plaats vond onder het voorzitterschap van de wijnmaker van dit huis nl. Sandrine Garbay en dat was wel degelijk een vrouw en wat voor één!
Ruud.
Je slaat de spijker op z'n kop Ruud. Overal in de wijnwereld zijn steeds meer vrouwen zichtbaar, als wijnmakers, wijnschrijvers, wijnondernemers (handel en educatie).
Maar her en der ontbreken ze hardnekkig; het Prikbord is 1 van die plaatsen.
Mijn vraag blijft open staan, hoe komt dat toch?
Vragen jullie je dat nou echt nooit af?
Christa, dat heeft te maken met een nare manneneigenschap nl.: ze voelen zich in de wijnwereld zo vaak supérieur, maar dat slaat helemaal nergens op want vrouwen doen het daar inderdaad gewoon geweldig, als we bijvoorbeeld kijken naar Nederland, tot voor kort waren het alléén maar dames die geslaagd waren voor het moeilijke examen “Diplome Course” Tot mijn persoonlijke favorieten als wijnweetmevrouwen, reken ik: Noële Ruitenberg, Sabina Postumus, Magda van de Rijst, Stéphanie van Rantwijk, Janna Rijpma maar zeker Jancis Robinson. Wijnmakers als Sybille Kuntz, Anne-Claude Leflaive en Lalou-Bize Leroy, Alexandra Marnier Lapostolle en nog vele anderen staan ook bij mij in hoog aanzien. Maar om het geheel samen te vatten: Vrouwen zijn vaak veel te bescheiden en hebben gewoon geen zin in “Haantjesgedrag”
Ruud.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?