DE uitslag, nog steeds voorlopig

• dj

Middels onderstaande link de uitslag voor zo ver ik alle proeflijsten had.

Ik mis er nog 3.

Kunnen degenen die zien dat hun cijfers ontbreken mij deze als nog doen toekomen??

De eerste uitslag is het gemiddelde, de tweede het gemiddende nadat ik de hoogste en de laagste score er van af getrokken heb.

Volgens de statistici geeft dat een beter beeld.

Later zal ik nog wat conclusie toevoegen.

Zie: http://wijnprikbord.dwvbb.nl/100pp/results.htm

En natuurlijk ook van mij een woord van dank voor de inzet van iedereen, van Harry tot het Zusje en alles wat er tussen zat.

We gaan voor de volgende, het smaakt naar meer!

DJ

• Robèrt Koopman

Ook ik krijg de link in het berichtje niet goed.

Gek maar waar.

Nog eens : http://wijnprikbord.dwvbb.nl/100pp/results.htm

M.v.g,

Robèrt

• paul

mooie lijst, mooie punten…. complimenten.

3 opvallende zaken:

1. Zie ik goed dat HS uit L de Sassicaia 100 puntenb gaf??? :)

2. Ik denk dat statistici wel wat aan te merken hebben op de uiteindeljke rangschikking van de wijnen. Bij de eindbeoordeling lijkt alleen het rekenkundig gemiddelde doorslaggevend te zijn en niet ook het aantal 100-punt scores.

3. wat zie je soms toch grote verschillen per wijn… de één geeft 100; de ander 85..

zo zie je maar weer… over smaak…..enz.

ciao!

• Peter V

Degene die 85 punten gaf krijgt net een sms dat hij een kapoen moet zijn.

Zo gaat dat hier kennelijk.

Saluut,

Peter V

• Udo

Iedereen zit er met een proeverij minimaal een keer volledig naast, dat is nou eenmaal zo :-)

Udo (die de Sassicaia geweldig vond)

• Peter V

Hee Udo,ga je me nou van Kapoen tot Kip degraderen,tis al erg genoeg :)

Krijg ook nog een smsje van de grootste haan met spierballen waarom ik El Pison maar 90 punten gegeven heb.

Wel goed dat ik een olifantshuid heb dus ik overleef het allemaal wel.

Saluut,

Peter V

Geen wijnkenner en vrouwvriendelijk van aard.

• john

ghehehe erg grappig die sassicaia. dit was DE discussiewijn van de middag. 6 personen aan de andere kant van de tafel vonden hem geweldig fantatisch en wij vonden hem muf en duidelijk over zijn top. zo zie je maar…….en Paul helemaal gelijk……el pison wordt 7e maar staat 2e op basis van aantal 100 punters……

prachtproeverij!

hasta luego

john

• ralph

Wat een wijnen zeg. Ik vind het ook wonderlijk dat er zo'n verschillen bij de Sassicaia zijn. Ene PV riep zeker meteen: ‘morsdood’? ;-)

Rekenkundig gemiddelde lijkt mij meer dan logisch overigens. Maar wel grappig om te zien dat het aantal honderpunters niets zegt over het rekenkundig gemiddelde. Sterker nog, het geeft vooral bij El Pison en helemaal bij Sassicaia aan dat er veel meningsverschil is.

Op basis van het aantal 100 punters (6 stuks!), wint Sassicaia op zijn sloffen. Maar wordt uiteindelijk toch elfde op basis van het rekenkundig gemiddelde.

Petje af, dat jullie deze wijnen bij elkaar hebt weten te krijgen.

gr, Ralph

PS. Wel leuk dat jullie twee piraten hadden ingezet: Termanthia 2004 en El Pison 2004…. ;-)

• Tom

hé maffioos italiaantje, als je het echt niet kunt verkroppen start dan een petitie :

“CHANGE !!!!! Miller for Italy and Galoni for spain …. yes you can”

• ralph

:D:D:D