Mooi! Des te meer De Krans blijft er over voor deze liefhebber.
Als ik een keer in NLD ben, kom ik zeker een keer langs bij Udo om te proeven….
Vind alleen elke keer dat vergelijken met wijnen uit bv Frankrijk en nu weer Port een beetje zo van: “Kijk eens, ons grote voorbeeld….., dat kunnen wij ook” .
Ga nou eens uit van je eigen kwaliteit, probeer een eigen identiteit te ontwikkelen! Onderscheid je eens……. dat komt ook je prijzen ten goede trouwens…..
TG
Tja, misschien heb je wel gelijk. Het is behoorlijk off-topic trouwens, maar ik weet dat ik bij proeverijen aan mensen uitleg dat deze wijn lijkt op port, omdat de nietsvermoedende proever dan ongeveer weet wat hij in zijn glas kan verwachten. Het is een soort referentiekader om de wijn goed te kunnen proeven.
Maar we gaan het lekker proeven als je in NLD bent, niet met een ‘echte’ port ernaast maar gewoon, op zich, met een lekker hapje van het een of ander.
Zo is dat Theo!
Veel wijnbedrijven benoemen in hun wijnen altijd wel weer iets uit Frankrijk.
Zodra ze daar mee ophouden hang ik de vlag uit!
Elke keer maar weer ergens een verband leggen met Frankrijk haalt het eigen produc naar beneden, het maakt er meteen een copy van.
Maar goed Theo, wij zitten wat dat betreft al lang op één lijn.
Ik ga nooit voor namaak maar voor het echte spul…. :-)
Moet wel bekennen dat ZA nu een onderdeel uitmaakt van mijn wijnconsumptie…:+
M.v.g,
Robèrt
Robert en Udo,
Heb best wel ZA wijn op die goed was (heb ik ook wel eerder over vermeld en ook per mail aan Udo). Vind alleen dat copy vergelijk vervelend, ontwikkel nou gewoon een eigen identiteit, je lokt nu zlef concurentie uit met Frankrijk… dat komt de prijzen ook niet ten goed (weer mij vak :-) . Ikzelf richt me op Franse wijn. Komt waarschijnlijk ook omdat ik er woon, en er is nog zoveel te ontdekken en te leren voor mij, de wereld is gewoon te groot
Udo, die uitnodiging staat. Ik neem dan ook wat lekkers mee. Heb je nog niet gehoord over een Savoie en Geneve copy ;-0
TG
(zit nu aan een Beaujolais Nouveau :-) We kunnen de ZA versie daarvan toch wel in May ofzo verwachten :-) )
Wat een krachtterm voor dit onderwep, is dat nu echt nodig?
Veel draadjes krijgen wel eens een andere draai, gaan we toch niet meteen van verkrachten spreken?
En wat Theo bedoeld is mij geheel duidelijk, anderen sluiten de ogen er voor.
Of willen gewoon niet zien wat “wij” bedoelen te zeggen?
Niemand haar het product omlaag, willen juist het product wijzen op de eigen identiteit.
Kom je uit voor een onderbouwde mening wordt het door anderen als onzinnig afgedaan…..
M.v.g,
Robèrt
Weet niet wat verkrachten met dit onderwerp te maken heeft. Bijna alle postings krijgen een ander eind dan dat ze ooit begonnen.
Overigens ben ik nooit over port uit ZA begonnen. Ik maakte gewoon een correctie op een foute vermelding, dat gebeurt hier zo vaak.
Vind het jammer dat Ruud altijd erg emotioneel reageert, en niet inhoudelijk, geef nou eens een mening waarom er constant een vergelijk met andere bekende wijngebieden (zoals nu Port) gemaakt moet worden…..
Ik vraag me af hoeveel hier ZA wijnen dronken een paar jaar geleden, en wat toen hun mening was over deze wijnen….. Nu is het een mode gril, en daar moet je blijkbaar aan meedoen.
Ik heb wel eens ZA wijn besteld bij een top leverancier (alhier bekend, en daar heb ik veel respect voor). Heb toen mijn minder goede ervaringen per prive mail medegedeeld aan de leverancier, en niet hier op het PB. Heb mijn toenmalige goede ervaringen overigens wel hier op het PB vermeld.
Vraag me af hoeveel personen op het PB ZA wijn zouden drinken als zij zelf in Frankrijk wonen met uizicht op de wijnvelden, en slechts 2 uur rijden van o.a Rhone en Bourgogne….
Mijn probleem is niet de ZA wijn, daar heb ik van enkelen ook van genoten, maar het constant vergelijken met Frankrijk, ontwikkel nou eens gewoon je eigen identiteit, dan doen bv de Amerikanen toch ook……
Moest dat toch nog ff kwijt
TG
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?