NZ Pinot Gris: wie kent dit?

• Jan

Prikkers,

Ik las laatst een rapport over de NZ wijn industrie en hierin werd hoog opgegeven over NZ Pinot Gris. De aanplantings van deze druif stijgen sterk en eigenlijk is NZ veel meer geschikt voor het telen van deze druif dan bijv. Elzas.

Kent iemand een NZ Pinot Gris?

Wie verkoopt dat in NL?

Klopt dit verhaal?

Ik hoor graag jullie reactie.

Groeten,

Jan

• romke van dijk

MOUNT DIFFICULTY Pinot Gris ‘Manson’s Farm’ 2001

Land: New Zealand Mooie wijn

NEUDORF ‘Brightwater’ Pinot Gris 2005

Ken ik niet

Te koop bij Ad Bibendum en die Belgen trekken zich niet zoveel aan van landsgrenzen…

Groet,

romke

• Ruud Göebel

Jan, de pinot gris is als “witte druif” in Nieuw-Zeeland nu op de derde plaats aangeland, na de sauvignon blanc en chardonnay. Beplanting is nu ong. 1300 ha. en zal in de komende 2 jaar nog stijgen naar 1550 ha. Deze druif staat voornamelijk aangeplant tussen Auckland op het Noorder eiland en Otago op het Zuider eiland, derhalve een enigzins gematigd tot koel klimaat. Ik heb tijdens een aantal reizen de wijnen leren waarderen en de huizen die mij bijgebleven zijn waren: Seresin, Fairhall Downs, Dry River, Bilancia Reserve, Brick Bay en Martinborough Vineyard.

Echter waar deze wijnen in Nederland te verkrijgen zijn weet ik niet.

Ruud.

• Wim dL

Holymelony, wat ben jij toch een feitenkanon ;-)

www.wijninfo.nl

database wijnimport

nieuw-zeeland + pinot gris

(=)

Marlborough, Staete Landt Pinot Gris, Okhuysen, Wijnkoperij

Canterbury-Christchurch, Reserve Saint Helena / Reserve Range Pinot Gris Adventure Wine Trading

Canterbury-Christchurch, Saint-Helena Pinot Gris, Adventure Wine Trading

Hawke's Bay, Sileni Estates Pinot Gris, Hosman Vins

Marlborough, Wairau Valley, Saint Clair “Premium” Pinot Gris, Poot Agenturen

• Michel

De bijzonder sympathieke jongens van FORTYFOUR DEGREES, oud cricketprofs die hun werkzame leven van het cricket hebben verlegd naar de wijn, verkopen de Spy Valley Pinot Gris 2007 en de Mount Difficulty Pinot Gris 2007 via internet.