Aan Vaak

• Eelco van Wieringen

… en evt. anderen. Mijn compu ligt al enige tijd plat omdat AVG Windows heeft gehandicapt. Kan post dus nog even niet beantwoorden.

Dit bericht wordt weer weggehaald.

Salut,

Eelco

• Patrick Woesthoff

Eelco,

1. Zorg ervoor dat je een Windows installatie-CD hebt.

Je hebt deze CD nodig om de Windows-installatie op te starten.

2. In het blauwe installatiescherm kies druk je op de R om de repair console te starten.

3. De Windows herstelconsole wordt gestart en gevraagd wordt bij welke Windows installatie aangemeld moet worden. Kies hier de eerste C:\Windows installatie. Typ dus een 1 (typ eerst de 1 en druk daarna pas op enter!)

4. Vervolgens wordt gevraagd om het administrator wachtwoord op te geven. Bij de meeste personen is dit leeg en kan er direct op enter gedrukt worden.

5. In het volgende scherm staat C:\Windows met een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.

1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >

2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

6. Typ exit en druk op < enter>. De computer wordt nu herstart.

Windows zou nu weer opnieuw moeten kunnen starten. Om te voorkomen dat AVG het bestand weer verwijdert doe het volgende:

• Open het AVG hoofdvenster en kies achtereenvolgens voor: Tools -> Advanced Settings -> Resident Shield -> Exceptions -> Add Path

• Voeg de \Windows\System32 map als Exception toe.

• Herstart hierna de pc.

Zodra een AVG-update is geïnstalleerd die user32.dll niet meer als trojan ziet, dan kan deze exception weer verwijderd worden.

suc6

Patrick

• Jeroen

hier ook gezeik ermee … bij mij mijn netwerkadapter voor draadloos internet er af geknikkerd…gek wordt je ervan.

Betaal je voor draadloos internet en niks doet het, en advies…nee hoor bel die maar…en die zegt…bel die maar…klotecomputers eigenlijk

• Eelco van Wieringen

Ik heb 'm net aan de computerdokter afgegeven. Hij zegt dat ie er schijfpilletjes in gaat stoppen en dat het gesnotter vanavond voorbij is. Dan stop ik een capsule van 7,5 dl in mijn mik om het te vieren.

Salut,

Eelco

• Robèrt Koopman

Misschien handig om dit draadje te laten staan?

Handleiding van Patrick kan anderen misschien ook helpen?

Die update van AVG heeft velen in de computer-ellende gestort… :(

Als die handleiding werkt dan kan dat gewoon geld schelen, nu hoeft je PC niet naar de maker voor veel geld.

@Jeroen: geef me anders eens door welke netwerkkaart je gebruikt? Wie weet kan ik je helpen?

M.v.g,

Robèrt

• Eelco van Wieringen

Blijkt hele XP-systeem aan gort te liggen. Toch vreemd, want de code die ik doorkreeg bleek wel op een AVG-kaping te duiden.

Maar geen wijn vanavond. Wie wel en wat dan?

Salut,

Eelco

• Klaas Vaak

Sterkte met het herstel, Eelco!

Het aanbod staat natuurlijk nog.

Heeft de directie al besloten? Wordt het de 10e of de 17e?

Groet, Klaas :Z

• Eelco van Wieringen

Hij snort weer!!! Maar op een of andere manier slaag ik er niet in mijn oude emailadres terug te krijgen.

Voor degenen die het aangaat, nieuw: pevanwieringen@upcmail.nl

En Vaak, de directie is momenteel met haar onderknuppels in vergadering, wanneer ik haar bereikt heb bericht ik je.

Vanavond een Rioja.

Salut,

Eelco

• Patrick

Hier een tip:

Stap allemaal over op Apple en je hebt nooit ergens last van, kan Bill Gates ook z'n zakken niet meer vullen over de rug van de windows gebruiker

• romke van dijk

Mc Afee Mc Afee Mc Afee dreunt het het deuntje al een beetje door? Samen met een goede provider xs4all oid en al de problemen zijn makkelijk op te lossen.

Sterkte aan de mensen die besparen op hun window on the world…