volnay 1er cru clos des chenes

• bert

Vol bewondering en verwondering lees ik altijd wat voor moois er gedronken wordt door de prikkers (en beschreven)

Heb een vraag:

Ben in een partijtje een aantal flessen tegen gekomen, wat mag/ kan ik hier nog van verwachten (smaak / nog langer op te leggen etc ) :

Volnay 1er cru clos de chenes 1989 van domaine rene monnier.

Kan hierover op het net niet veel info vinden en heb zelf nog niet veel ervaring met bourgogne wijnen, hoop en weet dat jullie hier vast meer over kunnen vertellen.

• sjaak Kaptein

Volnay Clos de Chênes 1989 zou wel eens een heel lekkere wijn kunnen zijn.

Volnay is de meest verfijnde rode Bourgogne uit de Côtes de Beaune.

Meestal een feest om te drinken.

Clos de Chêne is de premier cru met de grootste reputatie.

Deze wijngaard geeft extra smaakstoffen en concentratie aan de wijn.

1989 is (uit mijn geheugen) een goed jaar.

Pinot Noir is een ijzersterke druif.

René Monnier is een degelijk huis dat gevestigd is in Meursault en daar een eigen winkel proeflokaal heeft

Een hele reeks aan aangename ingrediënten voor deze fles.

Dit moet een mooie fles zijn.

In alle rust op een zondagmiddag van genieten.

Sjaak Kaptein

• Chris

Helemaal mee eens Sjaak, Clos de Chenes is een toplocatie in Volnay , maar de wijnen van RM ken ik alleen in wit, maar die zijn wel erg smakelijk en rijk. De plaatselijke camping heeft de wijnen van RM op de kaart staan en ik heb ze dan ook met grote regelmaat gedronken :D

1989 is een goed jaar in de Bourgogne, moet zeker nog een aangenaam glas zijn , heb in het recente verleden 1989 regelmatig gedronken en meestal met veel plezier!.

Gr.Chris,

• bert

Dank voor de reacties,

Was zeker een aangename kennismaking met de bourgogne.

Drink normaal gezien veel bordeaux en italie.

We hebben hem vrijdag met een eendeborst met provinciaalse kruiden gedronken.

(met verse frites en zelfgemaakte mayo, je bent belg of niet! )

We hadden 2 flessen geopend en van de 2e was nog 1/2 over, die ik zaterdag nog heb gedronken.

De 2e dag smaakte hij me zelfs nog beter, dus denk dat ze nog wel een aantal jaartjes meekunnen.

MvrGr Bert