Gaan er nog prikkers naar Glerum morgen?
Leuke selectie wijnen aldaar!
Help Hendrik de winter door!
:+ :+ :+
Had graag willen gaan maar….
…“moet” al naar een proeverij 's middags bij H. Bloem in Oosterbeek en - niet helemaal onbelangrijk- mijn vrouw vindt dat mijn wijnbudget voor dit jaar reeds overschreden is.
Bovendien heb ik me laten vertellen dat Glerum bepaald niet de goedkoopste is qua veilingen en dus sla ik over.
Volgende keer beter!
william
Misschien dat William doelt op het verschil in ‘opgeld’.
Christies tussen 10 en 15%, afhankelijk van de waarde
Sylvies 17,5%
Winefields 20%
Glerum 25%
Of wijnen op een veiling duur of goedkoop zijn, hangt van van de ‘concurrerende belangstelling’, William. Als je mazzel hebt, kan je met een lager bod soms toch succes hebben.
dit staat op de site, maar of ik het nu snap?
ARTIKEL 6
BTW wordt met toepassing van de zgn. BTW-Margeregeling slechts in rekening gebracht over het opgeld en eventuele overige kosten. In de koopprijs zoals bedoeld in deze voorwaarden is BTW over het opgeld reeds inbegrepen. Kopers die daarvoor in aanmerking komen kunnen verzoeken ook de hamerprijs in de heffing van BTW te betrekken. Bij de kavels, die ter veiling zijn ingevoerd in de Europese Unie, wordt de hamerprijs steeds in de heffing van BTW betrokken; de betreffende kavels zijn in de veilingcatalogus aangeduid met (*).
Udo
Iesche siempel.
GEEN BTW over het aangekochte product zelf! Op marktplaats breng je toch ook geen btw in rekening als je als particulier iets aan een ander verkoopt?
BTW wordt in rekening gebracht bij levering door ondernemers aan particulieren (of vrijgestelde ondernemers). Als een particulier zijn flessie wijn op een veiling verkoopt, wordt daarover (uiteraard) geen BTW berekend.
Over het opgeld, wat de vergoeding is van het veilinghuis, kortom ondernemer, wordt WEL BTW berekend.
en dus ook geen (50 * 1,19 * 1.25 = 74,38) maar ((50 x 0,25 x ,019) + 50)
Aha, je betaald dus 19% BTW over de 25% opgeld.
In mijn rekevoorbeeldje kost die fles van 50 euro dan geen 74,38 maar slecht 64,88.
Je moet dus echt met de rekenmachine in de zaal zitten en goed het bedrag in je hoofd hebben wat je maximaal wilt bieden.
Je vooral niet gek laten maken dus!
Weet nog van jaren geleden dat een grote computerfirma failliet ging, mensen kochten op de veiling nadien PC's die meer kosten dan toen ze nieuw waren… :-)
De veilig was vooral voor de veilingmeester een leuk succes!
Maar goed, opletten met kopen moet je natuurlijk overal.
Dat geldt uiteraard niet specifiek voor een veiling.
M.v.g,
Robèrt
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?