De Engelsen zeggen : Beer afther wine, and you wil feel fine.
Maar ook Beer on wine, not so fine, wine on beer, never fear! :+
Wat zijn uw ervaringen?
Hendrik
Ach, in mijn rugbytijd was “bier op wijn geeft plezier” ipv “wijn op bier geeft plezier” meer op zijn plaats. De wijn was doorgaans van het type Moselblumchen. Met die naam Moselblumchen is niets mis. Is een van de betere hotel/restaurants in Bernkastel maar als wijn… geef dan maar bier.
En zo werd de 3e helft altijd één groot feest.
John
“Wijn na bier geeft plezier en ”bier na wijn geeft venijn" zeggen iets over de waardering van 's mans financiele positie. Wijn voor de gegoeden, bier voor het volk. Kon je je dus verbeteren van bier- naar wijndrinker, dan deed je het goed. Het omgekeerde spreekt voor zich.
De vele biertjes na de GPSH in een Amsterdams cafeetje een paar jaar geleden met Mathieu en Joost zal ik nooit vergeten. Een of andere blonde snol op schoot en met dikke tong meelallen met het volksgezang. Kostelijk! Hoe ben ik thuisgekomen?
Salut,
Eelco
Leuke vraag, Hendrikus, ik zeg altijd: bier kun je altíjd drinken, maar eigenlijk geldt dat ook voor wijn.
Pils lust ik altijd en staat gelijk aan water: goed voor de dorst en heerlijk om in hoog tempo naar binnen te genieten. Bijzondere bieren en wijn daar neem ik meestal iets meer de tijd voor.
Tien flesjes Grolsch gaan er over het algemeen sneller in dan één fles wijn. Maar goed, om je vraag te beantwoorden: de volgorde interesseert me niet veel: ik drink waar ik zin in heb… (of wat mijn budget me toestaat) ((En nu is dat een flesje goedkope Spaanse Tempranillo uit Navarra :+))
“De vele biertjes na de GPSH in een Amsterdams cafeetje een paar jaar geleden met Mathieu en Joost zal ik nooit vergeten. Een of andere blonde snol op schoot en met dikke tong meelallen met het volksgezang. Kostelijk!”
Dit bewijst maar weer dat we op alle niveau's kunnen functioneren!
Amitiés,
Mathieu
Trouwens het raadspelletje in dat café met al die vrouwen sloeg ook in als een bom: “Laat me raden, jouw voornaam is José” “Oh nee?, geef me de eerste letter dan” Zo konden we wel uren doorgaan. Ze hingen aan onze lippen! 8-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?