4 Decemberwijn...............

• Dick Schinkel

Wat gaan we op z'n regendag drinken ???

Hier staat deze al van wat hollandse frisse lucht te genieten :

Coranya 2000

Gemaakt van :

50% Cariñena van stokken van ouder dan 25 jaar

50% Garnacha van 10-15 jaar oude stokken.

Rijping:

Twaalf maanden in 1 jaar oude vaten

85% frans (Allier)

15% Amerikaans

In de fles gestopt :15-05-2002.

PN' etje:

Robijnrood van kleur….

Mooi rood rijp fruit met kruidige tonen, en minaralen, chocolade en balsamico.

Geconcertreerd dik fruit in de mond, vlezig van structuur met zachte tannienes en cremige eik.

Met smakelijke groet Dick.

• Mathieu Wechseler

Na dann prost, Dick!

In mijn glas zit een Bockbier…

Amitiés,

Mathieu

• MaartenZzzzz

Die ken ik maar al te goed Dick…prachtwijn ! door mij persoonlijk als eerste naar Nederland gehaald.

Mijn flesje voor vanaaf is een Montazo 2002, gemaakt door Telmo Rodriques van de oudste stokken die hij kon vinden in de omgeving van Madrid. Nog even een uurtje laten staan luchten idd……pn volgt later…….. denk ik.

• Mathieu Wechseler

Nu toch overgestapt op wijn!

In mijn glas:

Shiraz / Grenache 2005

van Peter Lehmann - Barossa Australië

Middeldiepe, geëvolueerde kleur met reeds een licht oranje rand.

In de neus bosfruit, tabak en wat aardse tonen.

In de mond zacht en afgerond, rijpe pruimen, zoethout en weer tabak. Voldoende concentratie en een lange, warme afdronk.

Geen hoogvlieger, maar een fatsoenlijke 4-decemberwijn.

14,5/20

Amitiés,

Mathieu

• Hendrik

Super vriendelijke wijnmaker, met dito dochter .

Heb altijd gehoopt dat dat wat zou worden met Maartenzz :+

Zijn toppertje is Mon Lleo, bijna net zo mooi als de Clos Mogador.

Kan het zich permiteren zijn wijnen een paar jaar op te slaan.

Mooi spul!

• Robèrt Koopman

Wat had ik in het glas vandaag?

Iets geks/vreemds, een Italiaanse bubbel rosé.

Met een naam wat lijkt op IL rosé of zoiets, in een mooie bolle frosted-glas fles.

En gewoon met een kroonkurk afgesloten, ik denk dat dit mijn eerste kroonkurk op een wijnfles is voor mij.

Het was een perlwijn, dus het gas is er gewoon ingepompt maar gek genoeg was het goed te drinken.

Zomaar gekregen van de week en ik was oprecht nieuwsgierig naar dit product.

Bubbels in het glas geeft nu eenmaal net dan stukje extra.

Maakt van een saaie 13 in een dozijn dag toch nog iets leuks.

M.v.g,

Robèrt

• Ronald Heijden

Beste Dick ,

Alhier in het nog net 4-december-glas een Whole Berry Cabernet Sauvignon 2004 van Springfield Estate , Robertson , Zuid-Afrika , 4,5 platter sterren. Donkere kern met licht rode rand , in de neus kersen en vanille + een sterk specerij wat ik maar niet kan thuisbrengen (het hele kruidenrek zojuist omgekeerd maar het juiste kruid zit er niet tussen…..) , in de mond veel rijp donker fruit maar bovenal nog stevige zuren de tannines zijn al mooi afgerond , in de afdronk wat drop laurier en pepertonen en een wegtrekkend pittig zuurtje. Gezien de hoge zuren nog makkelijk een paar jaar op te leggen maar ook nu al het genieten waard. > 8- / 10

Groeten,

Ronald Heijden

• william

Er stond nog een Thanish Riesling 2007 open - voor bij de zuurkool en rookworst die we aten. De Thanish is dus Joerg Thanish uit Lieser.

Dat de fles al een dag of 3 open geweest was in de koeling deed 'm geen kwaad, werd er eigenlijk alleen maar beter van. Blijft toch een wijn die behoorlijk in de zuren zit - en als je de Alte Reben 2007 gewend bent dan is dit toch maar een simpele doordeweekse wijn. Van mij een 6,5

Dan voor erna en voor gewoon zo om te genieten met wat kaas een Muga Reserva 2004

Bij Sinterklaas moet een Spaanse wijn en ik kon 'm gewoon niet langer laten liggen…

een enorme dikke wijn vol met wat ik waardeer in een rode wijn, fruitbom, vanille, hout, wat mint en iets mineralig. Topwijn voor wat je ervoor betaald: van mij een 9

william