Sinterklaaswijn....................

• Dick Schinkel

Geachte Prikbordbezoekers,

Weet sinds de 29e november dat er ook veel “meelezers” zijn die dit forum regelmatig bezoeken. :)

Gaan we vandaag een fles van Spaanse komaf tot ons nemen of wordt het totaal iets anders ???

Met smakelijke groet Dick.

• Martin

Sinterklaas is niet Spaans, dus geen Spaanse meuk in het glas! ;-)

In Griekenland kent men ook Sinterklaas, of wel Agios Nicolaos, als beschermheilige van de vissers.

Vanavond dus een lekkere gegrilde zeebaars met een Assyrtiko van Estate Argyros uit Santorini…….mmmmmmm.

Mvg

Martin

• Patrick Woesthoff

Zover ik weet kwam Sinterklaas bij ons altijd uit de kroeg :+

zal wel alfa worden vanaaf

• John Copier

Sinterklaas was bij ons pas een echte klaas. Niet meer dan wat gebons en een hand in een handschoen om de deur. Wijn moest nog worden uitgevonden. Oud bruin kwam op tafel en wij kregen ook een slok. Vanavond imperator en we kijken uit naar die andere kindervriend aan het eind van deze maand.

Voor de verpozing heb ik het hoofdstuk 10 “Sinterklaascrisis uit Olivier en Adriaan van Leonard Huizinga” klaar gelegd.

"En daarom stuurt die goede Sint

U dit, omdat hij u bemint."

Niet van John

• Jeroen

Ah vanavond ben ik geronseld als hulpklaas…..daarna lekker thuis wat tapa's eten met een denk ik Philipponnat Rosée of anders (niet lachen) primeur uit de Beaujolais maar wel die van Sjaak. En zeker nog een beetje Quinta do Vallado Douro waar nog een bodempje van inzit

• Hendrik

Lekker stukje Touloumotyri erbij?

:+

• Hendrik

Alhier de Rotlan, EN de Tirant 2001.

Ben benieuwd, enne prettige avond allemaal :+

Hendrik

• Hendrik

p.s. moet zijn de Amadis van Rottlan :+

• Peter

das waar ‘t is sinterklaas…. zit net aan m’n tweede glas Brunello di Montalicono '02 van Brunelli. Ondanks dat het jaar niet veel goeds zou voorspellen toch zeer indrukwekkend en verleidelijk…. jaaa leuk pakjesavond.. ieder glas is een nieuwe belevenis.

enthousiaste groeten,

Peter

• PeterB

Hier de kindjes net voldaan en met rode oortjes van vermoeidheid in bed gestopt. Deze middag met de familie een heerlijke rose champagne van Lucien Orban in het glas gehad en nu op zoek in de kast naar wat lekkers.