Gezwatel?

• Hendrik

Hier een prachtig geformuleerde P.N.

J.B. zou em geschreven kunnen hebben :+

Mijn vraag: wie weet over welke wijn dit gaat?

Neus: schone expressie met fijne rooster- en vruchtentonen(zwarte bessen, hout-teer en laurier) de discrete en nauwkeurigheid bieden een boeiende variatie en beloven finesse in de mond.

Smaak: Versmolten aanzet met een aangenaam vloeiend effect. Het mondcontact is uiterst aangenaam, intens en beschaafd. De lenige materie vertoont een zeer goede balans. De verkwikkende frisheid zorgt voor krokantheid. Zachte tannines(? en een finale die dit fraaie beeld herhaalt en een prolongatie laat zien.

Culinair: stijlvolle en optimaal verteerbare lunch- en dinerwijn die smaakintensiteit met elegantie combineert. Aanbevolen bij parelhoen, Bressekip, zuiglam en op de huid gebakken harde vis. In combinatie met proteinen versmelt het geheel onmiddellijk met behoud van die aantrekkelijke smaakintensiteit etc. etc :+

• Willem Booij

Hendrikus,

ik kent er maar 1 die dit soort gebazel op schrift durft te stellen, dat is Erik Sauter. Echter ik mis de afdronk van 31,64 sec :D

gr

• Hendrik

Willem, de vraag is niet wie, maar wat!

:+

• Wim dL

Google helpt ons verder:

http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&=&q=%22Versmolten+aanzet+met+een+aangenaam+vloeiend+effect%22&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3D

–> Geen resultaten gevonden voor “Versmolten aanzet met een aangenaam vloeiend effect”.

–> Resultaten voor Versmolten aanzet met een aangenaam vloeiend effect (zonder aanhalingstekens):

Onze wijnen

Versmolten aanzet met een romige textuur met een bijzonder aangenaam, … Aangenaam vloeiende aanzet en een satijnen textuur met een verfijnd tactiel …

www.tpintjemechelen.draait.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=266354 - 9k

magazine voor wijnliefhebbers en levensgenieters

Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML-versie

Wijngebied Ribatejo Ribatejo is één van de warmste wijngebieden van Portugal. Gelukkig … Versmolten en aangenaam vloeiende aanzet …

www.sauterwijnen.nl/exec/download.php?fileId=1109

Piters Wijnen; Wijn goed, al goed!

Versmolten en vooral heerlijk vloeiende aanzet en een satijnen textuur. Tedere, krokante materie met een uiterst verleidelijk en aangenaam mondcontact. …

www.piterswijnen.nl

Er zijn meer zwatelaars actief… Maar het klinkt wel Sauters ;-)

• Udo

hier wat Sauter notities:

Delicate en subtiel versmolten aanzet met een zijden textuur. Het tactiele mondcontact van de grote wijn. Kracht, elegantie en het eigenzinnige (geen behoefte om op maar iets van Internationale successtandaard te lijken) zorgen voor een intiem plezier.

Expressie van rijpe vruchten (vers gekneusde, optimaal rijpe druiven en zwarte kersen) en fijne roostertonen. Sensuele, versmolten aanzet en een fluwelen textuur. Krachtig gestructureerde, eerder geconcentreerde materie met een prachtig frisheid en een verleidelijke sappigheid in een serieus kader.

Versmolten aanzet en een fluwelen textuur met een romige effect en het intensieve mondcontact van de grote wijn. Zeer krachtig gestructureerde wijn met een optimale balans dankzij de beschaafde tannines en de rijpe frisheid. Zeldzame combinatie van kracht, opulentie en nauwkeurigheid.

Versmolten en smaakintensieve aanzet met het echte mondcontact van de grote wijn. Zeer krachtige structuur, maar tegelijkertijd een model van balans en harmonie. Dit is op meesterlijke wijze getemde kracht. Hoogwaardige, zachte tannines maar van een ingehouden kracht; dit vraagt tijd. Grote wijn met een bijna niet meer voorkomend bewaarpotentieel.

100% zeker een Sauter notitie, maar de juiste zit er niet bij

Udo

• Hendrik

Nogmaals heren, het gaat mij er niet om van wie die notitie is, maar je moet uit zo n P.N. de desbetr. wijn toch een beetje kunnen proeven?

Eewige roem voor het juiste antwoord :+

uw leergierige

Hendrik

• Udo

Dat is nu juist het punt, dit soort gezwatel zegt niets en dus kan het van alles zijn.

Udo

• Wim dL

Bij hout-teer denk ik toch in eerste instantie aan een aromatisch ras zoals Nebbiolo of Syrah….

Gezien het type fruit in elk geval rode wijn. Maar droge rode wijn heeft per definitie geen ‘vloeiend’ effect.

Bij lenige materie-in-balans denk ik aan orale toestanden met een ballerina-in-spaagaat, maar dat kan natuurlijk inhouden dat ik ziek in mijn bol ben.

Een lunch- en dinerwijn. Is in elk geval geen ontbijtwijn….

Maarreh… bij een wijn die bij Bressekip en zuiglam past denk ik aan veel minder krachtige rode exemplaren.

Kortom, schrijver dezes moet in therapie.

Ik opteer voor een belegen Beaujolais-Primeur-Riserva-Spumante.

• Christian Callec

Italiaans?

La Spinetta Barbaresco?

• Willem Booij

Kriek Lambik?