mooie score

• theo

Zojuist o.a. gescoord:

Hermitage La Chapelle Paul Jaboulet 1999, 40 euro

C9dP Mont Redon 2004, 15 euro

C9dP La Nerthe 2004, 19 euro

Montus, cuvee prestige 2002, 20 euro

Faustino I 1998, 10 euro

Er komen weer mooie winterse dagen aan :D

TG

• Chris

Zeer goede score Theo, kan hier hier maar ook op het Domein niet aankomen voor de weggeef prijzen die jij mag betalen:D

Heb de Montus 2000 prestige op het domein gekocht voor 27 euri

De Faustino 1995 ligt in mijn keldertje voor 12 euri.

De Mont Redon 2000 op het Domein gekocht voor 17 euri.

Gr.Chris

• romke van dijk

pricing …

• theo

Nee Romke,

Purchasing :-)

TG

• romke van dijk

Waarschijnlijk gekocht bij dat sympathieke wijnhandeltje bij jou in het dorp.

Die man die altijd een interessante fles opentrekt en met een gezellig praatje de dozen in je auto zet, of zelfs brengt tot in de kelder. En mocht er iets niet bevallen zonder enig probleem de flessen terug neemt.

Heb er nog steeds een beetje moeite mee die grote verschillen in

WIJNprijzen…

Groet,

romke

• theo

Klopt inderdaad Romke, deze flessen komen niet van internet af.

Het is vnl het beleid van de Nederlandse overheid, de accijnsen in Zwitserland (net zoals alle belastingen :-) ) liggen nu eenmaal lager. Zo betaal ik ook nog geen 90 cent per liter benzine.

TG

• Udo

Het is vnl het beleid van de Nederlandse overheid, de accijnsen in Zwitserland (net zoals alle belastingen) liggen nu eenmaal lager. Zo betaal ik ook nog geen 90 cent per liter benzine.

Dat verklaart de verschillen niet. De accijns is in Nld iets meer dan 51 cent per fles. BTW zal ook niet heel veel verschillen?

Even als voorbeeld, de handelsinkoopprijs van La Chapelle 2004 is bij de importeur € 69,95 excl. 19% BTW. Jij koopt de 1999 voor € 40 incl BTW.

Tsja

Udo

• ralph

ach theo, wij krijgen tenminste in NL heel veel toegevoegde waarde…

mijn hele huis ligt er vol mee :-)

• theo

Udo,

Tja, dan begrijp ik het ook niet…… 51 cent? waarom klaagt iedereen dan, dat valt toch wel mee, ik dacht altijd dat dat een aanzienlijk % was. Overigens scheelt de BTW 13% met NLD.

Kon dit kopen voor die prijs bij een winkel, ja dan vraag ik ook niet hoe dat kan! zal wellicht een restpartij zijn?

De chappelle kost overigens normaal ong. 62 euro…… betere inkoop????

TG

• ralph

theo, accijns is alleen van belang in het goedkope segment. In het duurdere segment werkt het niet nadelig

btw verschil is inderdaad significant, maar ik vrees dat het hier wederom te maken heeft met de gigantische marges die sommige importeurs nog rekenen. nog steeds zijn een flink aantal importeurs zich niet bewust van het feit dat ‘voorraadhouder’ hun enige significante toegeveogde waarde voor hun retail- en horecaklanten is. en dat mag volgens de markt nog steeds een paar centen kosten