Uiteraard wil ik ook nog even reageren op deze mooie avond in Antwerpen, een avond in het fantastisch mooie, luxe, soms hoerige (aparte ruimte) restaurant van Kenny, Dave en Luc..
Uiteraard is de ontvangst van Dave warm en die van Kenny welhaast gepassioneerd, wat een topgozer toch en welk een arbeids ethos!
Direct werd mijn glas gevuld met de huisbubbel van Magma de mooie Philipponnat.
Vervolgens ons diner met de wijnen, laat ik eerst de wijnen vanuit mijn ervaring doorlopen
Bollinger RD 1990 (91/100) Mooie bijna stille champagne, wel iets te stil en wat meer vermoeid dan eerdere flessen. Desalniettemin gewoon lekker!
Knoll GV Smaragd Vinotek 2005 (94/100) strakke wijn, zuiver en erg lekker.
Albet y Noya El Blanc XXV 2003 (92/100) mooie eigenzinnige wijn, echt een wijn om op zichzelf te drinken.
Pardas 2006 (85/100) na de vorige wijn te saai en te dominant hout, zou ik weglaten bij deze druif.
Meursault Perrieres 2000 Jadot helaas afgekeurd
Meursault Perrieres 2000 Leroy (85/100) tegenvallende wijn van dit huis, wel verfijning maar geen complexiteit en wowfactor.
Beringer Sbragia chard. 2000 (84/100) simpelwig niet lekker, een bak fout hout en veel te zoet.
Malleolus Emilio Moro 2005 (91/100) Lekker
Venus La Universal 2004 (97/100) Zeer boerse animale wijn, mijn wijn! onwijs lekker.
El Pison 2000 (92/100) dit was een lichtgewicht Pison, meer van verwacht.
Lynch Bages 1990 (95/100) feest om te drinken.
Cheval Blanc 1995 (96/100) wanneer mag je dit drinken, alleen al daarom in katzwijnm. Van genoten en ik denk de puntjes zeker waard. Qua moment en beleving wel 100 punten.
Barolo Ornate Pio Cesare 2004 (98/100) geweldig, geniaal en heerlijk!
Tirecul cuvee Madama 1999 (88/100) te saai voor mij, heb zelf ook nog een fles. Gaat mijn vader lekker vinden.
Raymond Lafon 1997 (86/100) lekker maar ik had iets meer verwacht.
Rieussec 2001 (96/100) ik zou hier de 1ste 15 jaar vanaf blijven, vond de wijn 2 jaar terug imponerend nu dicht.
Yquem 1986 tja, een fout, helaas
De gerechten waren een ontdekkingsreis door de aspiraties en ambitie van de chef. Nog erg ruw met hier en daar een signaal van geniale kookkunst.
De amuse (steak tartaar fantasie) was onwijs lekker.
De gelakte paling met de gehele dooier is in mijn ogen een voor veel mensen te gewaagd gerecht. Ik vind het geniaal! een werkelijke smaakexplosie met een nasidderend effect.
Het grecht met kaflshart was bijzonder, een gerecht wat in mijn ogen als vleesonderdeel goed kan matchen met gerijpte Bourgogne. Lekker maar in mijn ogen iets te hoog in de zuren qua combinatie.
Daarna de Aubergine (niet iedereen dacht een visje ) wederom zo onwijs lekker, dat de doktert het niet lekker vond, tja kouwe vis is altijd minder lekker Ik vond het een soort van Creme Brulee van Aubergine, dit gerecht krijgt van mij 98 punten.
Als laatste een stukje varkens spek met erbij een Picalilly saus, mijn maag was al te vol om dit goed te waarderen, ik kom er graag een keer voor terug. Had wel sterk de indruk dat de cuisson van het vlees niet ok was.
Tja de dessert, rijstepap en creme brulee. Tuurlijk kan je een discussie voeren over de wijze waarop. Ik had er geen moeite mee, een vrienden groep die uit een schaal lepelt. Deden we in de oorlog ook
Maar de creme brulee op zich dan? Die was in 1 woord FANTASTICH!!!!!!!!!!!!!
Mooie avond Angelique en John, jullie kunnen een prima hap voorschotelen aan vrienden!
Kenny, I'll be back!
gr