Nu in het glas....Clos Mogador 2006

• Pieter

Daar heb je wel een punt. Het taalgebruik van de mannen is niet zo fraai, echter de inhoud is weer uitstekend.

Over jouw stukken moet ik het omgekeerde zeggen. Dat is gaaf polderlands en inhoudelijk tamelijk dun. Lees eens wat vaker (inter)nationale wijnfora of stukken van wijnjournalisten. Doe eens fatsoenlijk onderzoek. Wat ik lees van jou is echt bagger.

Kom er maar in om mij uit te schelden, want ook ik als boodschapper deug nooit

• ChrisW

Ben ik onbewust op iemands tenen gaan staan met mijn toch echt onschuldig bedoelde proefnotitie?

Volgens mij mis ik iets…

Of eigenlijk: volgens mij mis ik iets maar wil ik het waarschijnlijk het ook niet weten.

De Clos Mogador 2006 was in ieder geval een genot om te drinken en had bij mij allesbehalve een kwade afdronk tot gevolg!

Mijn proefnotie was overigens ook niet bedoeld om proza uit te lokken, maar gewoon om een eenvoudige maar zeer positieve ervaring te delen op een moment dat er nog iets mee gedaan kan worden (bestellen die wijn!).

Mvg,

ChrisW

• Tom

dag john,

gezien ik een belg ben ken ik je naam en faam niet, noch weet ik wat je in nederland op journalistiek niveau betekent. maar toch, omwille van je bijdragen heb je op mij een zekere indruk gemaakt.

Moet zeggen dat het overkomt alsof je je als een enfant terrible wilt gedragen, hetgeen hoogstwaarschijnlijk bij een breed publiek lukt, maar onder gepassioneerde wijnliefhebbers komen jouw bijdragen over als gefrustreerd en gedessilusioneerd.

lijkt me alsof je er niet mee kan leven dat mensen die jouw verbaal- en schrijverstalent niet evenaren, ook een mening en passie voor wijn kunnen hebben en daar nog eens voor gewaardeerd worden door hun omgeving.

natuurlijk zoek je hier ook wat doelbewust naar verbaal agressieve reacties want het geeft je adrenaline om nog scherper te schrijven en het helpt je om de buitenwereld te bewijzen hoe kleinzielig ze hier wel zijn en hoe ongefundeerd ze jou afslachten, maar toch … ik vrees dat je jouw krachten hier toch want onbewust aan het opbranden bent. bovendien heb ik de indruk dat je er alleen maar onherstelbaar zuurder van wordt. lijkt me twijfelachtig of je in de toekomst ooit nog een positieve bijdrage zult kunnen neerpennen ook als zou die op dat moment terecht zijn.

btw, van mij mag je hier blijven posten, want eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik het fijn vind om te observeren hoe je telkens opnieuw een verbale oorlog uitlokt over iets die totaal irrelevant is. ikzelf zou geen woordelijke strijd met jouw durvan aangaan, maar ik zou het toch eens fijn vinden om jou te ontmoeten op een proeverij. kan me niet voorstellen dat er geen warmte in die zure bolster zit.

groeten,

Tom

• Robèrt Koopman

Mathieu Wechseler schreef:

>

> Geachte heer Bindels,

>

> Een uitspraak die ik hier een aantal jaren geleden gelezen

> heb en die me is bijgebleven: "Nooit iets posten na 00:00

> uur". Daar zult u 's anderendaags spijt van hebben. Dus

> zitten we morgen ochtend samen met de gebakken peren.

Die grens is zelfs onlangs verlaagd naar 23:00 …. :+

Gelukkig is het prikbord geen plek waar het over Nederlands gaat maar over wijn.

Mede daardoor is het helemaal niet van belang of je zinnen kunt schrijven van meer dan 100 woorden.

Hou het gewoon lekker duidelijk.

M.v.g,

Robèrt

• Eelco van Wieringen

John B.,

Je bijdrage vind ik godsgeklaagd. Zonder te gaan liggen stop ik je toe dat wij het heerlijk vinden zonder de vermoeienissen van gepolijste taal voetzoekers te zijn op lager niveau en vooral aan de inhoud voorrang geven.

Houd je gekunstelde kinnesinne op je eigen dorpsplein, tenzij je met een WIJNbijdrage komt. Want daarvan kwam het nog niet.

Eelco

• sjaak Kaptein

Helemaal mee eens; Niet op reageren!

Iemand moet je kwaadheid waard zijn.

Sjaak Kaptein

• solomon gursky

Toch vind ik dit ook een beetje een rare zin Lees eens wat meer dan stripverhalen om je beter te leren uitdrukken.

Het zou mooier zijn als u schreef: Lees eens wat anders dan stripverhalen om je beter te leren uitdrukken.

Nog mooier zelfs: Lees eens wat anders dan stripverhalen, zodat je je beter leert uitdrukken.

Trouwens, in de zin “Geen enkele reactie in gaaf polderlands.” staat geen werkwoord.

En als u Polderlands als taal beschouwt, waarom schrijft u dat dan niet met een hoofdletter?

Daarnaast heeft u het eerst over ‘jullie’ en daarna over ‘je.’ Beetje inconsequent…

Deze twee zinnen dient u samen te voegen: Kom er maar in om mij uit te schelden. Want de boodschapper deugt nooit.

Dus: Kom er maar in om mij uit te schelden, want de boodschapper deugt nooit.

Dit nog eens afgezien van het feit dat het causale verband in die zin(nen) mij ontgaat. U bedoelt wellicht: Ik neem aan dat jullie mij nu gaan uitschelden, want mijn kritiek wordt vast niet gewaardeerd.

Nou, dat valt best mee toch? Nette mensen hier!

• merijntje mortirolo

Mooie PN, ChrisW.

• John Bindels

Heren,

Waarom al die drukte? Aan uw oprechte bedoelingen op dit prikbord twijfelt niemand. U wilt met elkaar constructief opvattingen wisselen over wijn.Maar omdat uw conversatie ook buiten de kring van prikborders druk gelezen wordt heb ik een( wellicht wat prikkelend) verzoek gedaan: verpak de geposte teksten wat aantrekkelijker. Dan worden ze nog beter gelezen. Een effectief hulpmiddel daarbij is het vermijden van stijl- en spellingsfouten. Niemand is onfeilbaar en iedereen raakt ook wel eens een verkeerde toets aan. Maar wat extra zorg en wellicht wat minder haast vertaalt zich beslist in meer waardering. En dat kan weer een aanmoedigend effect hebben op meelezers die meeprikken eigenlijk best

plezierig vinden.

• Hendrik

Gescheld, drukte, waar dan?

Zoals de Profeet al schreef: alles weten is alles begrijpen.

Het beste ermee mijnheer Bindels

uw Hendrik