Een aantal berichten aangaande een wijn klimaatkast brengt mij er toe jullie mijn dilemma voor te leggen.
Ik ben in het gelukkige bezit van zo'n ding en heb daarnaast een “wijnkeldert”..
Wat stop je nu in de kast en wat laat je in de keldert?
Kijk mijn kelder is nu gemiddeld 12 graden en is in de zomer gemiddeld 16 a 18 graden, gaat tot nu toe nog steeds goed, Oudere flessen of flessen die normaal gesproken lang liggen in een kelder hebben behoefte aan contante omstandigheden, blablablabla..
Dat zal best, maar sinds in de Doktert ken zijn die flessen toch allemaal opgezopen! Dus is het spul maximaal 15 jaar oud. Maar zowel in de kast als in de keldert ligt topspul, dus weer dat dilemma…
In de kast al mijn Duitsers, die kan je toch maar beter achter slot und grendel hebben Plus toppers uit Spanje, Italie en de rest van de wereld uiteraard in goed gezelschap van de Founding Fathers of Fine Wine de Fransosen..
Eigenlijk moet ik nog 2 van die kasten, kan ik de wijnen zo verdelen dat ik ze altijd goed kan zien (het blijft toch een postzegelverzameling voor grote jongens) en af en toe uit de kast kan halen om aan een andere wijnfreak te showen en wellicht eens te drinken
Nu ligt die kast tot aan de strot vol en mis ik dus de lol hierboven omschreven. Herkennen jullie toch wel jongens? Dat lekkere gevoel om eens goed naar je flessen te kijken en te ruiken aan de etiketten. Net als vroeger door je album bladeren met sigaren bandjes en postzegels.. Is toch een deel van onze passie om dit met andere freaks te delen en een beetje te showen? Kijkt eens die heb ik ook!
Maar ja, moet ik nu een kast erbij? Of 2? Meer in de kelder (onder misschien minder ideale omstandigheden) leggen en dus minder in de kast..of?
Pffffffffffffft, eerst maar eens een flesje leegdrinken ter inspiratie
Gr