Zondagmiddag wijn

• Mathieu Wechseler

Gisteren in Haarlem geweest en natuurlijk even bij Ockhuijsen binnengestapt. In de restantenhoek vond ik :

Trittenheimer Altärchen Riesling Spätlese 2005 van Weingut Bastenhof uit de Moezel. 9% alc. dus een klassieke Spätlese.

Vrij lichtgele kleur nog.

Aan de neus wat bescheiden. Een beetje wit fruit en wat appel.

In de mond knisperend Riesling-fruit, bescheiden minerale toets, maar vooral een enorm mooi en uitgebalanceerd zoet-zuur-spel. Middengewicht, maar toch voldoende vulling. Hoewel de wijn restzoet heeft, is ie eerder droog dan zoet vanaf het midden met op het einde een aangename ziltigheid en ook mooi filmend.

15/20

Ideale zondagmiddagwijn, alleen al vanwege z'n lage alcoholgehalte van 9%.

Vanavond eten we ossbuco della casa, moet dus nog op zoek naar een geschikte Italiaan. Onder het genot van deze Riesling trek ik daar alle tijd voor uit!!!

Prettige zondag nog!

Mathieu

• Willem Booij

OOOOOOOOOOOWWWWWWWW!!!!!!!!!!!!

de Ossobucco ala Casa van Huize Wechseler, kent ons nog reserveren Mat?

Die is beste prikkers vrijwel geniaal met de perfecte Gremolata erbij geserveerd.

Tja Mat, wat ga je hierbij serveren? Een lekkere Barbaresco en toch iets minder adelijk? Jouw huis Chianti doet het er ook lekker bij, of een lekkere witte Italiaan?

Keuze zat! Hier ligt een lamsrack klaar voor vanavond, met lekker wat look gaat dit na kort aanbakken ff de oven in et voila! Wat zal ik hier bij serveren? Miss World is al weken in de ban van Port, maar het zal iets anders worden of course..

Ik heb de laatste maanden steeds meer moeite met kiezen, zal de overdaad aan mooie wijnen zijn welke hiervoor zorgt. Of heeft het een andere reden?

Bij de Lamsrack serveer ik onder andere een simpel Grieks gerecht: gehakte tomaten, uien en courgette welke ik meng met bloem en mint. Plat stampen en kort bakken in de olijfolie. Samen met de gebakken aardappels moet dit lekker worden. Ik denk er iets van groene sla met ruim olie naast te zetten en klaar..

Welke wijn adviseren jullie prikkers?

gr

• Mathieu Wechseler

Hey die Willem, meester van de eenvoudige maar pure en uitstekend op smaak gebrachte gerechten. Gebakken aardappels vind ik de laatste tijd steeds lekkerder. Nog lekkerder dan onze huisgemaakte frieten (obligaat voor een Belg als ik).

Bij jouw lamsrack zou ik zeggen een gerijpte Rioja!

De voorpret is even lekker als het eten zelf!

Amitiés,

Mathieu

• Eelco van Wieringen

Heel mooie pn Mathieu!

• Chris

Mat,

Even 10 km doorrijden en je was in Velsen voor een kop espresso en een glas Ambro van Garofoli.Mooie zaak die van Okhuizen in de gierstraat.Tegen over Okhuizen zit een zeer goede koffiebrander voor bijna perfecte koffiebonen.

Volgende keer ff langkomen Mathieu!

Gr.Chris,

• Robèrt Koopman

Geen zondagwijn voor mij… :(

Visite gehad, altijd leuk, maar de puf om eten te maken is verdwenen bij diegene die het moet maken.

Dan maar een broodje is wel het ergste wat je mij kan aandoen….

Daar past geen mooi glas bij dus vandaag maar niet.

Ik vind het helemaal niks maar ben afhankelijk.

M.v.g,

Robèrt