PN: 2006 Perrin Côtes du Rhône

• Peter vdB

Réserve Perrin 2006

Côtes du Rhône Rouge AC

Perrin & Fils, Orange

Ik stel me zo voor dat er veel prikkers zijn die buitengewoon kritisch kijken naar wijnboeren die hun met mooie wijn verworven naam uitlenen aan een eenvoudige wijn. Zelf denk ik altijd: laat maar liggen. Dit is alleen voor de commercie. Dus voor mij geen Mouton Cadet, etc. Maar deze fles kreeg ik na een lezing in Maastricht. Gemaakt van Grenache, Syrah, Mourvèdre en Cinsault druiven, geselecteerd uit delen van de eigen wijngaard van de Perrin broertjes van Château de Beaucaustel. Ik bedenk het niet, het staat op het achteretiket. De rest van de druiven koopt men in.

Dit is een prima glas, niks mis mee. Sappig en lekker, doet verlangen naar de volgende slok. Neus met een beetje fruit en beetje kruiden. Ik drink de tweede helft van een fles die een nachtje geparkeerd stond in de koude bijkeuken. Kan de wijn best hebben. De wijn is een doordrinker, ongecompliceerd plezierig.

• theo

Klopt helemaal Peter, ik kocht deze wijn ook laatst een keer, is een uitstekende doordrinkwijn. Voor 7 euro (hier) een prima koop, waar je je geen buil aan kunt vallen.

TG

• sjaak Kaptein

Je herkent de kwaliteiten van de echt goede wijnboer aan zijn eenvoudigste wijn.

Ook de Côtes du Rhônes van de andere beroemde naam Guigal stijgen gemakkelijk boven het niveau uit dat gebruikelijk is voor deze eenvoudige AC.

Sjaak Kaptein

• Robèrt Koopman

sjaak Kaptein schreef:

>

> Je herkent de kwaliteiten van de echt goede wijnboer aan

> zijn eenvoudigste wijn.

Als er een top-10 van “wijnwetten” zou zijn dan stond deze er zeker in!

M.v.g,

Robèrt

• theo

Inderdaad Sjaak, die Guigal is ook uitstekend voor die 5 euro.

Mooie spreuk!

TG

• PeterB

Zo werd mij laatst de Cotes du Rhone Reserve van Clos de Caillou aangeraden boven een aantal Chateauneuf du Papes van andere domeinen. Ik ben benieuwd.

Groeten,

Peter