Bag in the box

• Hendrik

Is in huize Hendrik nog nooit vertoond, maar zo links en rechts hoor ik dat het met de kwaliteit van deze wijnen steeds beter gaat.

Iemand ervaringen?

• Robèrt Koopman

Maar natuurlijk zijn er kwalitatieve wijnen te koop in de BiB.

Of en vooral waar in Nederland weet ik zo niet maar in het land waar ik nog wel eens kwam en jij zo snel mogelijk doorheen wilde rijden zijn ze echt wel te koop.

Heb je ze in Spanje nooit gezien?

Zelfs in Bordeaux moet het te verkrijgen zijn.

Er komen vast wel voorbeelden.

M.v.g,

Robèrt

• sjaak Kaptein

Ik heb wel eens BIB op vakantie gekocht.

Een leuk systeem.

Heb nog steeds mijn sterke twijfels over de houdbaarheid.

Zelfs de houdbaarheid van ongeopende BIB's

Heb er daarom nooit in gehandeld.

Heb het prettige gevoel dat er door dit besluit me veel ellende bespaard blijft.

Lijkt me niets voor jou Hendrik.

Ook dagenlang hetzelfde drinken is toch minder spannend als iedere dag je bezig houden met de belangrijkste vraag van de dag" Wat drinken we vandaag.

Sjaak Kaptein

• Hendrik

Sjaak, dat spul blijft 4 weken goed na opening!

Doe mij vandaag maar een Campari :+

http://www.dumpert.nl/mediabase/332551/f51cdb40/jessica_alba_campari_shoot.html

je Hendrik

• sjaak Kaptein

Hendrik,

Jij gelooft niet alles, ik ook niet.

Sjaak Kaptein

• Jeroen

Ach Hendrik ….die Spaanse meuk die jij drinkt kan best in een BIB ;-)

Zonder gekheid….de kwaliteit van BiBs zijn zeker gestegen, natuurlijk blijft het redelijk eenvoudige wijn. Maar niet alleen maar bocht.

Voor grotere Horeca is het een uitkomst ( cafe's bv)

Toch lijkt het me een geweldige grap als bv Lafite voor de grap eens een BIB van 10 liter uitbrengt. Reken maar dan men in China gek wordt

• Guill

Hendrik,

In een BIB “kan” heel goede wijn zitten maar als ik hier in Nederland kijk dan zie ik die niet. De BIB is handig en goedkoop voor een feestje als je tenminste geen al te hoge eisen aan de wijn stelt.

In Frankrijk zie ik heel andere wijnen in de BIB zitten. Een voorbeeld: Domaine Brusset, bij velen wel bekend, verkoopt 5 liter Bibs Gigondas 2006 voor ongeveer 50 euro. Ik mag wel zeggen dat je dan kwaliteit hebt. Maar wie drinkt er nu Gigondas zo jong? De BIB dient dan als transportmiddel niet om hem te bewaren totdat hij op dronk is. Zo lang kan wijn niet in een BIB bewaard worden. Toch is hij luchtdicht en donker verpakt. Weekmaker???

Deze wijn zul je dus zelf moeten bottelen.

Men zegt dat de wijn in een BIB ongeveer een half jaar bewaard kan worden. Na opening leegmaken binnen 4 weken.

Mvg Guill

• Jeroen

off topic

Over Spaanse meuk gesproken…

Net binnen

Aalto, La Plazuela, Predictator en wat DIDo & NAia

tis behelpen in het Rijswijkse