Welke Champagne...met oud en nieuw

• VinnoTim

Beste prikkers….

Gisteravond een top diner gekookt voor wat collega's van het andere restaurant, met er natuurlijk super wijnen bij,

Waaronder bij de amuse Dom Ruinart blanc de blancs 1990 Magnum hoelala…..WOW wat een topper….ik dacht na een glaasje, wat gaan we drinken met oud en nieuw……ik ben er nog niet uit.

Jullie wel!!!

gegroet Timmus

• sjaak Kaptein

De Dom Ruinart millésime Blanc de blancs 1990 is top.

En dan te bedenken dat Ruinart een onderdeel is van de Moët en Chandon groep.

Moët et Chandon is nogal gewoon ondanks hun reputatie.

Ruinart heeft misschien wel de mooiste kelders van de hele Champagne.

Voor de rest veel plezier met je zoektocht.

Ook weer zo'n luxe probleem.

Sjaak Kaptein

• Jeroen de Zeeuw

jaaaaaa Philipponnat Cuvée 1522 ….. of anders Clos de Goisses.

• ralph

Pol Roger Cuvee Winston Churchill 1998. Al denk ik eerlijk gezegd dat deze de kerst niet zal overleven, want dan heb ik hoogstwaarschijnlijk flink wat te vieren

• John Copier

Tim,

Het lijkt mij dat je niet verder hoeft te zoeken. Wel doorgaan met proeven. Ik ben niet zo van de champagne. Er zit naar mijn mening te veel poeha in de champagneprijs. Ik heb nu een dik jaar de Brut de Bournet “Mélodie” met erg veel drinkplezier en dito prijs in huis. Bij ieder glas denk ik als een Nederlander “heerlijk”, en in de knip rinkelt de kassa in mijn voordeel. Voor mij dus goedgenoeg. Ook tijdens de Kerst en Oud & Nieuw.

John

• Robèrt Koopman

ralph schreef:

>

> Pol Roger Cuvee Winston Churchill 1998. Al denk ik eerlijk

> gezegd dat deze de kerst niet zal overleven, want dan heb ik

> hoogstwaarschijnlijk flink wat te vieren

Zo maak je de lezertjes wel nieuwsgierig natuurlijk….:+

M.v.g,

Robèrt

• ralph

beste robert, op mijn weblog heb ik er e.e.a. over geschreven

in t kort:

na meer dan een jaar ontwerpen en ontwikkelen is ons platform af waar wijnproducenten op kunnen aanhaken zodat ze zelf direct, en met meer winst, aan de consument kunnen verkopen zonder dat men een importeur en/of retailer nodig heeft en zonder dat men ook maar iets aan de dagelijkse manier van werken hoeft te veranderen.

dat verhaal heb ik ook vorige week gepresenteerd aan het kabinet van de euro comissaris voor landbouw in brussel.

• Martin

Poéme Zitsa 2000, bubbelwijn uit Epiros, gemaakt van locale druiven, heel bijzonder.

Mvg

Martin

• sjaak Kaptein

John,

Als je een Champagne als Pol Roger Cuvée Sir Winston Churchil proeft en drinkt dan denk je helemaal niet meer aan geld en kassa en proef je een belevenis die je je decennia later nog kan herinneren.

Sjaak Kaptein

• ralph

beste Sjaak,

op aanraden van jou, heb ik deze champagne een tijd geleden gekocht. onlangs bij de 10e verjaardag van mijn zoon (ook uit 1998), heb ik deze champagne geopend. ‘ik kan me niet voorstellen dat er nog iets mooiers bestaat dan dit dit!’ was het enige dat in mij opkwam toen ik deze champagne dronk. Ik keek vervolgens naar de glimlach van mijn zoon en wist dat er toch nog iets mooiers was

beste groeten,

ralph