Hi Jeroen,
Je gaat geen spijt krijgen!
Midden in het centrum: Het Zwarte Schaap, goed restaurant! En in het smalle straatje (Eikstraat) waar het Zwarte Schaap op aansluit is restaurant Ter Eycken. Beide waren mijn favoriete restaurants die aan jouw wensprofiel voldoen. Maar buiten deze twee is er veel goeds te vinden in Leuven.
PS: vergeet niet even bij de Delhaize supermarkt Denon binnen te lopen, dit is op de Brusselsestraat 31 (eveneens in het centrum). Achter in de zaak vind je het reguliere Delhaize assortiment. Maar….ook zie je een hek waar je niet alleen door binnen mag naar de kelder. Vraag even of iemand je kan begeleiden. Tot drie jaar terug (ik ben inmiddels verhuisd van Leuven naar Belgisch Limburg) mijn favoriete zaterdagmiddag bestemming . Ik weet niet hoe het het nu is, maar destijds kon je je vergapen aan de kistjes Petrus en Yquem, zelfs voor ‘redelijke’ prijzen in eigen bezit te krijgen. Maar naast de wereldtop ook mooie prijs/kwaliteit wijnen die de eigenaar graag wil voeren buiten het (ook al best aardige) Delhaize assortiment.
Geniet er van!
Peter Z.