LEUVEN !!!! TIPS GAARNE

• Jeroen de Zeeuw

lieve prikkers, begin januari gaan we lekker even naar LEuven toe. Slapen in het kloosterhotel.

Maar jullie voelen hem al aankomen. Waar te eten. Voorwaard: iets leuks, niet te gek, hoeft geen topzaak te zijn, lekker klassiek. En waar natuurlijk een knap glaasje wijn te bestellen is.

Roept u maar

• Peter Z.

Hi Jeroen,

Je gaat geen spijt krijgen!

Midden in het centrum: Het Zwarte Schaap, goed restaurant! En in het smalle straatje (Eikstraat) waar het Zwarte Schaap op aansluit is restaurant Ter Eycken. Beide waren mijn favoriete restaurants die aan jouw wensprofiel voldoen. Maar buiten deze twee is er veel goeds te vinden in Leuven.

PS: vergeet niet even bij de Delhaize supermarkt Denon binnen te lopen, dit is op de Brusselsestraat 31 (eveneens in het centrum). Achter in de zaak vind je het reguliere Delhaize assortiment. Maar….ook zie je een hek waar je niet alleen door binnen mag naar de kelder. Vraag even of iemand je kan begeleiden. Tot drie jaar terug (ik ben inmiddels verhuisd van Leuven naar Belgisch Limburg) mijn favoriete zaterdagmiddag bestemming :). Ik weet niet hoe het het nu is, maar destijds kon je je vergapen aan de kistjes Petrus en Yquem, zelfs voor ‘redelijke’ prijzen in eigen bezit te krijgen. Maar naast de wereldtop ook mooie prijs/kwaliteit wijnen die de eigenaar graag wil voeren buiten het (ook al best aardige) Delhaize assortiment.

Geniet er van!

Peter Z.

• Eelco van Wieringen

Ik zou helemaal niet naar Leuven gaan. Ga naar Grasse en eet in de Bastide Saint Antoine.

Weer een geholpen.

Salut,

Eelco

• Jeroen de Zeeuw

Eelco eelco eelco ….. ;-)

• Hendrik

Drs, heeft u onlangs Paardenvlees gegeten?

:+

• André

Eelco, Bastide St Antoine,

Mooie herinneringen. Was wel erg goed en mooi uitzicht.

Toen nog sigaar bij de open haard.

Valet parking op het terrein, wat een service.

AS

• Eelco van Wieringen

Mijn posting was overigens een grap a la “kerstmenu” maar JAAAAAAAAAAAAAH, wat kun je in Grasse goed eten. Het was hartje zomer en wij zaten buiten. Uitzicht van glooiende Provencaalse heuvels met dorpjes erin gedrukt, half knippend personeel en zes gangen lang hedonistische overgave. Een handje en altijd te bleek compliment aan Jacques Chibois, auto weer voor en terug naar Cannes. Het is dat daar geen standbeelden staan, anders…

Salut,

Eelco