wat een topvent! levensgenieter, filosoof, freak, naturalist en een begenadigd wijnmaker. Ook zijn vrouw is geweldig tafelgezelschap. kortom: we hadden een topavond met geweldige wijnen en dito gerechten.
wijnen die me bij zijn gebleven:
heymann-lowenstein uhlen rotlay 2003. 93/100. nog minimaal 5 jaar laten liggen
clos du papillon Baumard 1992. 94/100. waanzinnig vitaal nog. nog 20 jaar is geen probleem. dit is mijn allereerste niet zoete loire wijn die ik top vind.
dr. Loosen erdner treppchen spätlese 2003. 83/100. wat een megaslechte wijn! totale onbalans, geen zuren meer aanwezig, erg erg vlak. we dachten allemaal aan een elzas (sorry Bingo)
unendlich 2006 pichler 100/100. mijn 1e 100 punter in wit! waanzinnige neus! wat een terroirexpressie! en wat een lengggggggggggggggggggggggggggte…….gaat de komende 50 jaar alleen maar mooier worden. Reinhard noemde deze wijn…..zo lekker als moedermelk….
beaucastel 1979 90/100. mindere fles dan 3 maanden geleden
een saumur uit 2000 (ben de naam kwijt, Willem Hilfe) 92/100 wat een verrassende wijn! prachtige elegante boerse pinot….mooier dan alle dure bourgognes die ik de laatste 3 jaar gedronken heb…..
Pure 2004 Barroche 97/100. nog veel te jong maar wat een potentie!
daarna nog een auslese 1987 van willy opitz. dat was helemaal niet mijn ding, maar Reinhard vond hem zeer mooi. voor mij was het een alcoholische sherry…..
verder aten we in Magma onder andere kwalslierten (waanzinnig lekker en eetlustopwekkend) en bamboe met japanse paddestoeltjes. op verzoek kwam op de gelakte paling met ei weer voorbij. iedereen aan tafel werd er weer stil van…..Top!
weer een geweldige avond met topmensen rijker!
hasta luego
John