Idee over proefnotities

• John Bindels

beste wijnvrenden,

Mij is van verschillende zijde op dit prikbod gevraagd een bijdrage over wijn te leveren. Daar ga ik graag op in met een IDEE.

Titel: PROEFNOTITIE VAN HET JAAR

Opgaven:

l.Ontwerpen simpel wedstrijdreglement en looptijd actie

2. Wie maakt de fraaiste beschrijving van ongeacht welke wijn, te proeven binnen de looptijd?

3.Wie maakt, op basis van feiten, de meest correcte proefnotitie over 1 enkele daarvoor nader te bestemmen wijn?

4.Opstellen criteria voor wat onder ‘de fraaiste’ wordt verstaan. Telt daarvoor elke denkbare uiting, ieder opgeroepen beeld of emotie, iedere poging tot originaliteit, ook al komt die voort uit pure fantasie? Of moet de beschrijving ook nog zo dicht mogelijk aansluiten bij wat de algemene bevindingen over die wijn zijn?

5.Samenstelling jury: Nog open. Maar ik draag in ieder geval Eelco en Hendrik voor

als gangmakers, die bewezen hebben niet voor een brokje organisatie ‘vervaard’ te zijn.

6. Regelen van passend ceremonieel voor de winnaar(s).

Zien jullie hier iets in? En zo ja: welke prikkers zetten er hun schouders onder?

• Ronald Heijden

Beste John (vriend van het prikbord) ,

Mooi initiatief ! , ik stel alvast de hoofdprijs beschikbaar een fraai gezeefdrukte plaquette voor aan de muur met de eervolle vermelding voor de winnaar / winnares.

Groeten,

Ronald

• Willem Booij

Zet mijn naam er maar vast op!

Scheelt kosten Ronald :D

• Eelco van Wieringen

Mooi initiatief John. Ik beraad mij.

Salut,

Eelco “er kan wel weer een standbeeldje bij” van Wieringen

• Hendrik

Stel me zo voor dat dhr Bindels voor de winnaar ook een meer dan serieuze kist wijn beschikbaar stelt!

Als tegenprestatie zal deze prijs dan de J.B. trofee genoemd kunnen worden :+

Helaas moet ik voor een functie vanwege mijn steeds drukker wordende journalistieke werk verstek laten gaan.

Een voor mij onvergetelijke P.N. is die van de Clos Mogador 2001, (met de dooie hamster!)

uw Hendrik

• Udo

Ik zet mijn geld op MaartenZZZZZZZZZZZZ

Udo

• merijntje mortirolo

Goed idee!

http://www.prikarchief.prikpagina.nl/read.php?f=310&i=39951&t=39951&v=f

• Ruud Göebel

Merijn, met jouw geheugen is niets mis! :) We krijgen hopelijk nu te maken met 2 top wijnjournalisten, die vervolgens gaan opbieden tegen elkander om de mooiste prijzen ter beschikking te stellen. :+

Ruud.

• John Bindels

Tot nog toe overwegend positieve reacties. Maar er zijn nog veel meer prikkers.

Graag ook jullie reactie. Bij een stevig ‘gedragen’ meerderheid kunnen we dan in onderling overleg aan de slag met: DE PROEFNOTITIE VAN HET JAAR,

• Peter V

Goed plan John !

Ga me alvast voorbereiden .

Saluut,

Peter V