Brussel: tips gaarne!!!

• Anne-Wies

Tussen kerst en oud-en-nieuw 2 dagen met mijn lief uitblazen van de kerst-drukte en energie opdoen voor de oudejaars- en inventarisatie-sprint in het Brusselse. Hotel is geboekt in het centrum (uitslapen gegarandeerd :-)). Nu nog tips voor restaurants en andere leuke eet- en drinkgelegenheden (en andere interssante gelegenheden) om de rest van de tijd door te komen ;-).

• Mathieu Wechseler

Een absloute aanrader voor insiders:

Le Grand Mayeur, Place du Grand Sablon 43.

Heb er nooit gegeten, alleen gedronken. Slavische thee met wodka. En een absoluut weergaloze lifemuziek van zigeuners.

In deze tent komt de gehele balkan-maffia bij elkaar, maar ook geheim agenten uit Iran en Irak. Je merkt er absoluut niks van, want dat gebeurt achter de schermen. Het is zo'n tent waar James Bond met een informant zou afspreken.

Als je Le Grand Mayeur niet gezien en geproefd hebt, heb je Brussel niet echt meegemaakt. En de Slavische thee smaakt geweldig. Ook hebben ze talrijke wodkasoorten.

Veel plezier in Brussel.

Amitiés,

Mathieu …die rond diezelfde tijd in Barcelona zit!!!

• Robèrt Koopman

Mathieu Wechseler schreef:

>

> Heb er nooit gegeten, alleen gedronken. Slavische thee met

> wodka. En een absoluut weergaloze lifemuziek van zigeuners.

> In deze tent komt de gehele balkan-maffia bij elkaar, maar

> ook geheim agenten uit Iran en Irak. Je merkt er absoluut

> niks van, want dat gebeurt achter de schermen. Het is zo'n

> tent waar James Bond met een informant zou afspreken.

GEWELDIG….:-)

Nu er een wedstrijd aan zit te komen voor de beste PN mag er ook wel eentje komen voor de beste beschrijving voor restaurants.

Deze komt dan toch wel on de top-3 schat/hoop ik… :+

Ik zie de scheefhangende mannen met een rode stip tussen de ogen al voor me….:-)

Maar de knappe dames kan ik me ook aardig voor de geest halen….:+

Brussel, Barcelona : twee mooie bestemmingen voor de Kerst: wie volgt?

M.v.g,

Robèrt (die >25 jaar geleden in Brussel is geweest en de naam van een heerlijk Spaans restaurant is vergeten, ergens in het gebied met die smalle straatjes in het centrum)

• Hendrik

Leusden is natuurlijk by far de beste plek om de Kerst door te brengen!

Voordelen: CO2 neutraal, prachtige natuur in de onmiddellijke omgeving, de wereld stad Amersfoort op wandel afstand, strand,heide en bos op 20 kilometer.

De kelder van Hendrik op kruipafstand :+

• Tom

anne-wies,

weet nog een mooie pandje in brussel die leegstaat tussen kerst en nieuw. misschien kun je daar een proeverij'tje organiseren ?

http://www.premier.fgov.be/nl/content/wetstraat-16

veel plezier,

Tom

• Dick Schinkel

:D:D:D:D:D

Vind al jaren en jaren dat onze buren heel bijzondere humor ten toon spreiden.

Met smakelijke groet Dick

• Robèrt Koopman

Binnenkort gaan ze dat pandje verbouwen.

Er komt een langere gang in want de schilderijen van alle Premiers kunnen er niet meer hangen…. :+

“Het verdriet van België” spookt maar door mijn hoofd, de titel dan want het boek ken ik niet van inhoud.

Als je een paar dagen naar België gaat maak je één regering mee.

Ga je in de zomer 3 weken dan heb je 2-3 Kabinetten voorbij zien komen/gaan…

Jammer, het zou zo'n mooi landje kunnen zijn.

M.v.g,

Robèrt (ik denk niet te veel aan België, ben al somber genoeg van mijzelf)

• Olaf

Wat voor iets zoek je precies Anne-Wies? Klassiek/modern, brasserie, wijnbar, etc…. Wat wil je uitgeven pp en is het eten het belangrijkste of de wijn?

Groet,

Olaf.

België

• Anne-Wies

Tja, wat zoek je precies. Een leuke wijnbar of een gelegenheid waar je een mooi glas wijn kunt drinken. Maar ook leuke restaurantjes waar men leuk bezig is met wijn en spijs. Of een zaak waar je geweest MOET zijn als je Brussel bezoekt. Met een prachtige wijnkelder ofzo. Of een mooie delicatessenwinkel.

Enfin, best veel wensen.

• Robèrt Koopman

Veel wensen?

Valt wel mee toch?

Zijn eigenlijk dé wensen van een wijn-liefhebber, culinaire liefhebber zoals je wilt.

Dat soort dingen zijn juist toch prachtig als je een stad asl Brussel gaat bezoeken?

Is Brussel de culinaire hoofdstad van Europa vraag ik me hardop af?

Dat zou namelijk zomaar eens zo kunnen zijn.

Dankzij het Euro-Parlement barst het er van de mensen die wat te besteden hebben op culinair gebied, er valt veel te declareren en daar drijven vele restaurants op denk ik.

We wachten met spanning op het uitvoerige verslag….. :+

M.v.g,

Robèrt