Beste Wensen 2009

• Udo

Of deze van Snooth:

Udo

• Christian Callec

Niet echt ‘origineel’, maar wel altijd spectaculair! En deze is inderdaad heel erg toepasselijk.

Thanks Udo!

Meer, meer, meer, we want more!

m.vr.gr.

Christian

• jenny

volgens mij is zalig, rooms

groetjes

jenny

ps www.bonum-vinum.nl

levert een bescheiden bijdrage ;-)

• Robèrt Koopman

Is het dan zo vreemd?

Is het Kerstfeest geen Rooms feest dan?

Een moslim-kerst zal er nooit komen… :-)

En de Roomse kerk is een van de oudste kerken toch?

M.v.g,

Robèrt (niet gelovig en daardoor geen idee wat en hoe precies)

• jenny

Het enige dat ik weet is, dat ze in het zuiden meer over zalig dit en dat hebben

hier op de veluwe meer over gezegend

groetjes

jenny

• Ed Starren

Inderdaad,

In Zuid-Limburg wenst men elkaar een Zalig Kerstfeest en ook een Zalig Nieuwjaar. Trouwens een zalig Pasen bestaat ook !

Het is echter nooit zover gekomen dat men hier enkel Chateauneuf-du-Pape en Lacryma Christi bij de maaltijd drinkt -)

Ed

weblog: www.wijnerij.web-log.nl

• Christian Callec

;-)

Maar, beste Robert,

Kerst is NOOIT echt een ‘rooms’ feest geweest… Ten eerste is het een regelrechte overname van heidense gewoontes (winter uitgeleide doen bij de Germanen) door de roomse kerk, ten tweede was Jezus al 3 jaar oud toen hij officieel geboren werd, en ook die geboortedatum klopt niet, hij zou in de zomer geboren zijn.

Ik vier al jaren geen Kerst meer, wel de terugkomst van het licht, de hoop op een mooie lente, etc. ;-)

M.vr.gr.

Christian

• Robèrt Koopman

Weet ik toch Christian…. :-)

De Kerk kreeg de heidense gebruiker er niet onder dus omarmden ze het geheel en maakte er iets mooiers van….:+

Raar maar waar, ik ben blij als het weer januari is.

Dit jaar wel voor het eerst geen boom in huis, dat is al een overwinning!

M.v.g,

Robèrt

• Eelco van Wieringen

Christian!

Er wordt in de geloofsleer vanuit gegaan dat de onbevlekte ontvangenis op 25 maart heeft plaatsgegrepen. Vandaar dat men 9 maanden later, 25 december, als geboortedatum van jezus aanhoudt.

Maak er een mooi jaar van.

Vanuit een heidens huis,

Salut,

Eelco

• Christian Callec

Precies, Eelco… pas in de 16e of 17e eeuw is de preciese dag van de ‘geboorte’ van Jezus op 25 december vastgesteld…

Maar als je het verhaal in de Bijbel als waar aanneemt, en de stand van de sterren in die tijd bestudeert, zie je dat die mooie schijnende ster die de drie wijzen naar Bethlehem heeft geleid, alleen in juni kon voorkomen… ;-)

Maar ja, de kerk zal waarschijnlijk antwoorden dat het de eerste ‘Kerst’ wonder was… :+

M.vr.gr.

Christian