Beste Wensen 2009

• jenny

Xian, ik weet je komt niet uit Frankrijk maar uit Bretagne en daarom snap je het niet ;-))))

Eerst werd het Kind geboren, toen kwam de ster

en ja het duurde effe voordat ze bij die stal waren

Al Italia staakte dus moesten ze per kameel

kan best juni zijn geweest toen ze daar kwamen ;-)

groetjes

jenny

(mijn code dxbom, Maria was vast de eerste Bom;-)

• Christian Callec

Maar, lieve Jenny, zoals elke 25% Spanjaard het ook weet, die drie wijzen kwamen toch aan op 6 januari in het kerkelijk verhaal… Epiphania, nog steeds enorm gevierd in Spanje (en Frankrijk, zij het iets minder)…

Toch? :+

M.vr.gr.

Christian

• jenny

Deze tukker van brabantse afkomst weet dat WIJ dat vieren op 6 januari omdat WIJ denken dat Christus op 25 december is geboren

maar zoals jij terecht stelde, dat is achteraf vastgesteld, dus misschien kwamen ze wel op 6 juni, weten wij veel ;-)

trouwens wanneer bloeit mirre, dat namen ze toch mee?

of was het daar zo warm dat dat het hele jaar bloeit

ach ik heb zoiets van, laat een ieder vrij in wat hij of zij wil geloven, heb er respect voor, houd er rekening mee (dat is wel eens lastig voor de mensen op de veluwe…..), maar verder er af en toe een grapje over maken moet kunnen (ook dat is lastig op de veluwe…….)

allemaal vooral een vredige, rustige en druivige Kerst

dat het sap vooral goed mag vloeien

jenny

• Robèrt Koopman

Nog even en Peter R. de Vries moet op deze zaak gezet worden…. :-)

Zoveel onduidelijke getuigenverklaringen dat kan niet, er moet goed gezocht worden….:+

Waarom hebben we 2e Kerstdag, 2e Paasdag en 2e Pinksterdag?

Heeft niemand mij ooit uit kunnen leggen behalve dan dat dit voor de woonboulevards een topdag is.

Was het maar alvast januari…. :+

M.v.g,

Robèrt

• Christian Callec

Klopt Robert… ook nooit begrepen. Maar als ik mij niet vergis hebben de Schotten ook een 2e kerstdag, ‘boxingday’ of zoiets?

M.vr.gr.

Christian