F%$#@~gif wijnen!

• Hendrik

Toch maar wat Spaans met de feestdagen:+

http://www.spiegel.de/wissenschaft/mensch/0,1518,597922,00.html

uw Hendrik

• Robèrt Koopman

Nounou, we kunnen weer van leer trekken tegen Frankrijk… :+

Paar weken geleden een leuk stukje gelezen over gif in bio-wijnen.

Niemand nam de moeite om het op het PB te plaatsen.

En dat terwijl dat toch wel een groter probleem is…. :+

M.v.g,

Robèrt

• John Copier

Hendrik,

Dit is oud nieuws. Maanden geleden was dit al op internet te lezen. Waarom Der Spiegel daar NU meekomt is een raadsel. Het bleek eigenlijk een wassenneus te zijn en niet van toepassing op de drie genoemde huizen. Ik hou het op stemmingmakerij. Het gaat om dit rapport uit maart dit jaar.

http://www.pan-europe.info/Resources/Briefings/Message_in_a_bottle_Background.pdf

John

• John Copier

Oeps. Te snel door de bocht. De wassenneus was alleen van toepassing op de genoemde 3 huizen.

John

• Ruud Göebel

Hendriks de stoffen: Maneb, Procymidone, Imazalil, Deltamethrin en Malathion zitten dus ook in Spaanse wiijn. Niets van aantrekken hoor, ik heb nog nooit gehoord dat er enig gevaar was voor de volksgezonheid.:+

@ Robèrt, de zooi in Bio-wijnen komt altijd bij de buren vandaan.;)

Ruud.

• Robèrt Koopman

Ruud Göebel schreef:

>

> @ Robèrt, de zooi in Bio-wijnen komt altijd bij de buren

> vandaan.;)

Ik wou dat het zo was…..

M.v.g,

Robèrt

• ChrisW

Hendrik,

Ik ben bang dat dit absoluut niet beperkt is tot Franse wijn.

In tegendeel, ik denk dat hoe marginaler de wijnteelt, hoe meer dubieus de wijze van wijnteelt is. Spanje zal hier niet van zijn uitgezonderd.

Ik kan me ook herinneren van een bezoek drie jaar geleden dat ik tijdens een bezoek aan een bekend wijnhuis in Zuid-Afrika een tweetal stoffen op één palet samen zag liggen die je als gewone consument absoluut niet samen zou willen zien en al absoluut niet zou willen associeren met iets dat je consumeert. Gezien de verder gastvrije ontvangst en gezien dat ik tijdens een keurig georganiseerde rondleiding zelf een beetje “off-track” liep en op de bewuste pallet stuitte zal ik de de naam niet noemen, maar het ging om heel aggresieve stoffen waar je een toilet (en dus ook vaten) mee kan reinigen en om mooie snoepjes-zuren waarmee je wijn wat frisser kan doen lijken. En dat beide in niet vloeistofdichte, lekkende, zakken op één pallet.

Als je echter alles zou weten van wat je zou moeten eten en drinken, dan zou je niet veel culinair plezier meer kunnen hebben…

ChrisW, die wel eens in een frikandellenfabriek is geweest en ze nog steeds durft te eten…

• Eelco van Wieringen

Vertel toch maar: om welk huis en welke stoffen ging het?

Salut,

Eelco

• Guill

Uit hetzelfde artikel:

“Aber auch in Wein aus anderen Ländern: Deutschland, Österreich, Italien, Portugal, Südafrika, Australien und Chile. Nur Weine aus biologischem Anbau erwiesen sich als fast rückstandsfrei”.

Niet alleen Krankrijk dus!!

Mvg Guill

• Robèrt Koopman

Beste Guill,

Had je er voor de gein “Spanien” niet beter bij kunnen zetten?…. :D

Nu komt er straks weer een Hosanna voor Spanje van Hendrik…:+

M.v.g,

Robèrt