De wijn(en)van eerste kerstdag.........

• Robèrt Koopman

Wim dL schreef:

>

> Nu maar eens kijken of dit werkt…

Wat wil je precies laten werken Wim?

Al die codes maken het een beetje druk lijkt mij.

Daar moet eens echt een standaard voor verzonnen worden.

Oh, die us er wel maar dit prikbord kent het niet….. :-)

M.v.g,

Robèrt

• Ruud Göebel

Robèrt, Wim heeft gewoon een link gemaakt naar Cellar Tracker en het blijkt te werken!

Ruud.

• Robèrt Koopman

Dat begrijp ik Ruud, maar als die gekke codes blijven er in staan.

Moet je een beetje doorheen/omheen lezen en dat werkt goed.

M.v.g,

Robèrt

• Eelco van Wieringen

Mooie notities Wim. Maar toch, ik begrijp niets van het gat dat tussen de superlatieven in de beschrijving en de uiteindelijke puntenbeoordeling zit van de Cote Rotie. Wellicht wat ingetogener moeten noteren? Verklaar je nader.

Salut,

Eelco

• ralph

een dumpje uit cellartracker bestaat uit hmtl codes in de proefnotitie text. dat is doorgaans in elke forum te plakken, alleen het prikbord kent een aantal hmtl tags niet. daarom staat zaken als en gewoon al tekst vermeld omdat het niet als tags herkend wordt. andere zaken als bold, italic, underline, werken wel

• Robèrt Koopman

ralph schreef:

>

> een dumpje uit cellartracker bestaat uit hmtl codes in de

> proefnotitie text. dat is doorgaans in elke forum te plakken,

> alleen het prikbord kent een aantal hmtl tags niet. daarom

> staat zaken als en gewoon al tekst vermeld omdat het

> niet als tags herkend wordt. andere zaken als bold, italic,

> underline, werken wel

Dat bedoel ik…. :-)

Maar ik weet uit betrouwbare bron dat er “binnenkort” een update komt van dit prikbord.

Wie weet gaat het daarna beter…..of niet…:+

Hoe, wat, wie, wanneer, etc etc weet niemand.

M.v.g,

Robèrt

• Wim dL

@ Eelco:

De 1991 M. Chapoutier Côte-Rôtie La Mordorée is mooi.

Zonder meer. Prachtig glas.

Maar… bij een ‘100 punter’ verwacht ik, en al zeker in deze ontwikkelingsfase, een wijn die me ECHT van mijn sokken blaast. Met een complexiteit die ècht zeldzaam is.

Welnu. In dat opzicht valt deze wijn me tegen. Voor de derde keer ;-).

• Eelco van Wieringen

Ik begrijp dat de wijn je tegenvalt Wim. Maar het commentaar is dermate ronkend, dat ik vreemd opkeek toen ik slechts 84 p las.

En een kleine bekentenis: ik ben over het algemeen meer gecharmeerd van de Rhone Meridionale dan de Septentrionale. Het volbloedig wulpse van een zuiderling doet meer met mij.

Salut,

Eelco

• john

ik ben het met Eelco eens mbt de score en de notitie. Een wijn die van mij 84 punten krijgt heeft niets “moois” in mijn notitie staan. Misschien het etiket. Al weet ik inmiddels dat een aantal prikkers erg zuinig zijn met punten geven in vergelijking met mij. Die personen hebben principieel al een probleem met 100 punten, omdat er altijd wel iets te verbeteren zou zijn. Zo kan je er uiteraard tegenaan kijken. Als je op een 100 parkerproeverij niet 1 wijn of maar 1 wijn 100 punten geeft dan zegt dat veel over de hoogte van punten die je toekent. Overigens is dit uiteraard geen waardeoordeel, want iedereen vult dit op haar of zijn manier in. Een en ander heeft ook veel te maken met je karakter en dat vind ik altijd erg interessant….

Ik dronk deze cote rotie afgelopen jaar 6 keer. Volgens mij dronk ik nooit eerder 1 bepaalde 100 punter zo vaak in 1 jaar. Mijn scores zitten tussen 92 en 95 punten. Waanzinnig mooie neus, maar een te korte afdronk om ultiem groots te zijn.

Hasta Luego

John