Advies contador 2005

• ChrisW

Beste allen, met name John en Hendrik,

Wij hebben vanavond na een tweetal avonden met matig voedsel weer heel erg goed kunnen eten in Zuid-Spanje. Bij dit alles hebben we ook zeer goede wijnen kunnen genieten (los astralis 05 en la cueva del contador 05). Een uitgebreide proefnotitie van deze en andere wijnen die we hebben genoten in de afgelopen week zal uiteraard volgen.

Na afloop van het dinner heb ik in extase een fles los astralis, la cueva del contador en de wijn waar het echt om ging: contador 05 tegen een redelijke discount gekocht.

Ons ben echter Hollanders en gaan morgen terug naar exact dezelfde plek om exact hetzelfde uitgebreide degustation menu te bestellen om nogmaals exact eenzelfde culinair hoogtepunt van 2008 te bereiken.

De vraag is echter of het culinair-verrijkend is om hierbij o.a. een fles Contador 2005 te bestellen en te drinken (ik heb deze fles nog nooit gedronken; ook geen ander jaar). De prijs op de kaart is EUR 300,- en ik denk dat als ik de fles drink in het restaurant hier niets vanaf krijg. Ter vergelijking: in hetzelfde restaurant kost een Pintia 05 EUR 45,-. een Aalto 05 45,-, een Aalto PS 03 80,- etc (er staan nog 400 andere flessen op de lijst).

Ons ben echter wel op studiereis in Spanje voor wat wijn betreft dus dit zou wel in het advies moeten worden meegewogen. Veel mensen zullen de entree-fee voor deze wijn krankzinnig vinden, wat ik zeer respecteer, maar als wijndebiel wil ik deze fee graag betalen als dit mij nu een unieke wijnbeleving kan bezorgen. Ik moet zeggen dat de La Cueva del Contador reeds heel erg uniek was en nu ook al héél erg goed te genieten was. Voor een te jonge bak tannines met veel toast in aroma/afdronk passeer ik echter graag.

Mvg,

ChrisW

• john

hoi Chris,

Ik heb de contador nu 3 keer gedronken (03 en 04) maar heb deze wijn nooit begrepen. Totaal niet te genieten op deze jonge leeftijd. net zoals thermanthia trouwens. Ik zou absoluut gaan voor Aalto 2005 of een Aalto PS maar dan niet uit 02 of 03. Clio 2004 of 2005 is ook fantastisch net zoals numanthia 04.

ben benieuwd…..

Hasta Luego

John

• ChrisW

Beste John,

Dank voor het advies! Ik denk dat we dan maar iets anders gaan uitzoeken bij de lunch zodadelijk.

De Aalto 05 hebben we eerder deze week gedronken en dit was inderdaad echt een goede wijn. Gelijk maar 6 flesjes van besteld (lang leve internet).

ChrisW

• ChrisW

John,

Hoe waren de geproefde Contador's eigenlijk?

De La Cueva was in ieder geval heel apart in meerdere opzichten. In de neus had hij wel wat weg van kersenlikeur. Verder heb ik denk ik nog nooit een wijn gezien die nog maar een jaar in de fles zit en al zoveel depot heeft.

gegroet,

ChrisW

• Hendrik

Bijna helemaal eens met John.

De “gewone ”Aalto 2005 verkies ik op dit moment boven de PS

Van het geld dat je dan in je zak houd kun je een Clos Monlleo kopen :+

Pintia is ook een veilige keus. En natuurlijk een onbekend kleine wijn uit de Priorat met de naam Alice, en ik zou de Mogador 2005 en 2006 ook al niet schuwen.

Wat een heerlijke reis maak jij , en wat een pracht notities!

Felice ano nuevo!

Hendrik

• ralph

“…Van het geld dat je dan in je zak houd kun je een Clos Monlleo kopen…”

Waar kan ik dat kopen, Hendrik?

gr, ralph

• Hendrik

Ralph, Chris zit in Spanje, dus dat moet lukken!

In Belgie te koop bij Colruyt (o.i.d.), en in N.L. bij La Bodega .nl te Montfoort.

Een fles kun je van mij wel bekomen.

je Hendrik

• ralph

dank je. ik kan nergens prijzen vinden dus weet niet wat het moet kosten. indien een beetje ok, dan neem ik er graag eentje van je over. ik wil het wel eens proberen. zoals gezegd, aalto vind ik helemaal top, maar vind het jammer dat daar maar geen spanjaard aan toegevoegd kan worden

groeten, ralph

• Hendrik

Zoek eens onder bodegas Sangenis i Vaque!

Prijs zit zo rond die van Clos Mogador, of daar iets onder.

Jij krijgt korting :+