Beste allen, met name John en Hendrik,
Wij hebben vanavond na een tweetal avonden met matig voedsel weer heel erg goed kunnen eten in Zuid-Spanje. Bij dit alles hebben we ook zeer goede wijnen kunnen genieten (los astralis 05 en la cueva del contador 05). Een uitgebreide proefnotitie van deze en andere wijnen die we hebben genoten in de afgelopen week zal uiteraard volgen.
Na afloop van het dinner heb ik in extase een fles los astralis, la cueva del contador en de wijn waar het echt om ging: contador 05 tegen een redelijke discount gekocht.
Ons ben echter Hollanders en gaan morgen terug naar exact dezelfde plek om exact hetzelfde uitgebreide degustation menu te bestellen om nogmaals exact eenzelfde culinair hoogtepunt van 2008 te bereiken.
De vraag is echter of het culinair-verrijkend is om hierbij o.a. een fles Contador 2005 te bestellen en te drinken (ik heb deze fles nog nooit gedronken; ook geen ander jaar). De prijs op de kaart is EUR 300,- en ik denk dat als ik de fles drink in het restaurant hier niets vanaf krijg. Ter vergelijking: in hetzelfde restaurant kost een Pintia 05 EUR 45,-. een Aalto 05 45,-, een Aalto PS 03 80,- etc (er staan nog 400 andere flessen op de lijst).
Ons ben echter wel op studiereis in Spanje voor wat wijn betreft dus dit zou wel in het advies moeten worden meegewogen. Veel mensen zullen de entree-fee voor deze wijn krankzinnig vinden, wat ik zeer respecteer, maar als wijndebiel wil ik deze fee graag betalen als dit mij nu een unieke wijnbeleving kan bezorgen. Ik moet zeggen dat de La Cueva del Contador reeds heel erg uniek was en nu ook al héél erg goed te genieten was. Voor een te jonge bak tannines met veel toast in aroma/afdronk passeer ik echter graag.
Mvg,
ChrisW