Nieuwjaarswijn

• William

In de lijn van de vorige draden kon deze natuurlijk niet uitblijven…

Maar eerst aan allen een voorspoedig en gezond 2009 met veel wijngenot toegewenst!

Goede voornemens? Ja. Niet meer naar de supermarkt. Voor de wijn bedoel ik dus. Om dit kracht bij te zetten gisteren thuis gekomen uit de Mosel met de achterzijde van de C5 vol lekker spul van o.a. Jorg Thanish, Kurt Hain en Paulinshof…

Een nieuwjaarswijn zit er voor mij helaas niet in, ben strontverkouden geworden en ruik nagenoeg niets -zonde dus om wat leuks te drinken-, dat laat ik aan Miss Gelderland over… er staat nog een halve Spaetburgunder Trocken Barrique 2006 van Thanisch die als Oudejaarswijn diende, en dat wordt 'm dus.

Een voorzichtig maar mooi begin van 2009

jullie?

William

• Eelco van Wieringen

Hier gluhwein met oliebol. Toch de ideale combinatie.

Salut,

Eelco

• Theo

Eelco,

Dat zei ik toch al :-)

Je moet eens het geheime recept van TG komen proberen :-)

TG

• Eelco van Wieringen

Graag zelfs! (Past het bij een bbq?)

Ik heb nog even wat opgezocht en kwam er achter dat de gluhwein die met Sinterklaas wordt genuttigd als bekend “Bisschopswijn” heet en met sinaasappel wordt bereid. Dit in tegenstelling tot de kerstversie waar citroen in gaat.

Straks maar weer even naar slijterij “de Lus”. Kan ik de beste man weer uitleggen dat ik gluhwein ga maken.

Salut,

Eelco

• Gert Maas

Hier was het gisteren een gekregen fles Trapiche 1883 Extra Brut.. Helemaal niet verkeerd om nog een flesje bubbels extra te doen op 1 jan!

Beste wensen aan alle prikkers!

Gert.

• Theo

Eelco,

Voor Vin Chaud hoef je geen speciale wijn te kopen, dat kant en klare spul…… dat valt me eigenlijk tegen van jou :-) Ik gebruik zelf altijd een Rhone wijn!

Er gaat overigens naast citroen ook sinaasappel in een goede vin chaud.

Mijn wijn vind altijd gretig aftrek, ook bij de lokale bevolking.

TG

(was trouwens niewjaarsnacht op een feestje, en ontmoete daar de sommelier van een twee sterren restaurant, reuze interesant gesprek gehad … in het Frans, de beste man sprak natuurlijk geen Engels….)

• Eelco van Wieringen

Theo, ik bedoelde ook dat ik wijn ga halen bij de Lus om er gluhwein van te maken. Dat ik er zijn wijn voor gebruik doe ik om hem te jennen :)

• Robèrt Koopman

Theo schreef:

>

> (was trouwens niewjaarsnacht op een feestje, en ontmoete daar

> de sommelier van een twee sterren restaurant, reuze

> interesant gesprek gehad … in het Frans, de beste man sprak

> natuurlijk geen Engels….)

Is niet zo vreemd toch als je in Frankrijk woont?…. :-)

Ook in Nederland wonen er mensen die geen Engels spreken… :+

M.v.g,

Robèrt

• Ruud Göebel

Theo, als je al zolang in Frankrijk woont, dan vraag ik me oprecht af waarom je dan geen Frans spreekt!! Trouwens met het Nederlands gaat het ook al niet lekker meer: “(was trouwens niewjaarsnacht op een feestje, en ontmoete daar de sommelier van een twee sterren restaurant, reuze interesant gesprek gehad … in het Frans, de beste man sprak natuurlijk geen Engels..).” Drie en een halve fout in één zin is toch wel veel hoor! :(

Ruud.

• Robèrt Koopman

Ik lig er toch de hele middag over na te denken…. :-)

Zou een Engelse sommelier in een Engels 2-sterren restaurant eigenlijk Frans spreken?

Is Frans niet een beetje “de taal” van de sommeliers?

Je hebt toch wel meer beroepen waarbij een taal hoort?

Kan even niets bedenken maar die zijn er vast

M.v.g,

Robèrt