Markus Molitor Fans?

• Wim dL

Onlangs viel de Molitor-catalogus weer in de bus. Misschien is het handig om een bestelling te combineren. Scheelt vrachtkosten en maakt wellicht de bestelling van individuele kleinere afnamen mogelijk.

Ik heb vooral belangstelling voor:

2006 Pinot Noir - Graacher Himmelreich *** (75)

2006 Pinot Noir - Brauneberger Klostergarten *** (65)

Bij voldoende belangstelling doe ik een bestelling o.b.v. vooruitbetaling.

Afhalen kan dan in Rijnsburg (ZH) tijdens kantooruren.

Strak plan?

• william

Fan? zeker!

Maar ga ze liever zelf ophalen…

…gelijk proeverijtje erbij, daarna ergens in de buurt lekker eten is half the fun.

ZH is voor de “grensgevallen” zoals ik bijna net zo lang rijden als naar Wehlen.

Maar mooie geste i.i.g

William

• Hendrik

Strak plan Wim, maar er in het weekend ff naar toe rijden is veeel leuker!

Bijzonder vriendelijke ontvangst aldaar.

je Hendrik

• Willem Booij

Hoi Wim,

recent een aantal keren wat wijnen van Markus gedronken, mixed feelings kan ik gerust zeggen..

2 wijnen waren echter weergaloos, de Alte Reben en een Spatlese 04 Erdener Treppchen..

Kortom succes!

grt

• john

hoi Wim,

ik ben eigenlijk nooit echt een grote fan geweest van Molitors wijnen. Uitgezonderd zijn voortreffelijke dikke mokka, cacao en koffie spätburgunders…..wel erg prijzig maar dan heb je ook wat. 2 weken geleden was ik weer bij Molitor en heb ik de hele serie 2006 spätburgunders gedronken. Wat een dikke deceptie! erg erg erg dunne wijnen. eigenlijk gewoon slecht! geen van deze wijnen haalde de 80 punten……en dat wil voor mij heel wat zeggen haha. Holger gaf toe dat 2006 heel moeilijk was waarmee hij min of meer indirect bevestigde dat dit teleurstellende wijnen zjjn…..ondanks dat zijn de prijzen met 30% gestegen en dat vind ik schofterig als je weet dat het een waardeloos jaar betreft. maar ja…..geldnood en een grote verbouwing op komst……kortom Wim: niets kopen van 2006 is mijn advies…..

Hasta luego

John die de alte reben saar net zoals Willem geweldig vindt

• Hendrik

Molitor is gewoon steengoed met zijn zoetere witte zooi! :+

Rode Duitse wijn s dan wel “modisch ”maar geef mijn portie maar aan Fikkie.

uw Hendrik

• john

Hendrik,

Ik vind Molitor helemaal niet goed, laat staan steengoed, in zijn zoete segment. Inmiddels heb ik een groot referentiekader mbt moezel riesling en is mijn mening dat er heel veel wijnboeren mooiere zoete wijnen maken dan Molitor. Van spätburgunder moet je inderdaad houden. Vreemd genoeg vind ik de rode wijnen van Molitor (2006 dus niet), knipser, Fürst, Duijn SD en Shäfer Fröhlich RD erg lekker terwijl ik pinot noir werkelijk niet te nassen vind…..

Hasta Luego

John

• Robèrt Koopman

john schreef:

>

> ik ben eigenlijk nooit echt een grote fan geweest van

> Molitors wijnen. Uitgezonderd zijn voortreffelijke dikke

> mokka, cacao en koffie spätburgunders…..wel erg prijzig

> maar dan heb je ook wat. 2 weken geleden was ik weer bij

> Molitor en heb ik de hele serie 2006 spätburgunders

> gedronken. Wat een dikke deceptie! erg erg erg dunne wijnen.

> eigenlijk gewoon slecht! geen van deze wijnen haalde de 80

> punten……en dat wil voor mij heel wat zeggen haha. Holger

> gaf toe dat 2006 heel moeilijk was waarmee hij min of meer

> indirect bevestigde dat dit teleurstellende wijnen

> zjjn…..ondanks dat zijn de prijzen met 30% gestegen en dat

> vind ik schofterig als je weet dat het een waardeloos jaar

> betreft. maar ja…..geldnood en een grote verbouwing op

> komst……kortom Wim: niets kopen van 2006 is mijn advies…..

Als je daar dan bent John, en je proeft de wijnen en ziet de prijzen.

Wat zeg je dan tegen de beste man?

Zeg je niets en koop je ook niets of zeg je het hem wel en koop je misschien toch wat?

Het lijkt mij niet gemakkelijk om “keihard” tegen de wijnmaker te zijn.

Je gaat er toch van uit dat zijn ziel en zaligheid in zijn wijn zit.

Hoewel ik uit het Champagne-draadje begreep dat “veel” wijnboeren dat helemaal niet doen.

Nu kom ik niet bij een wijnboer, dus heb het dilemma ook niet maar ik zou er wel mee zitten.

M.v.g,

Robèrt

• john

hey Robert,

ik ben het type `what you see is what you get`, kortom: ik zeg het gewoon. dat is inderdaad confronterend, maar wel helder. Hier maak je vijanden mee en een paar hele goede vrienden…….overigens gaf de salesman aan dat ie ook baalde van de nieuwe prijzen…..wordt bepaald door Markus.

Hasta Luego

John

• Hendrik

Niet alleen steengoed, een aantal van zijn wijnen in het B.A. en T.B.A bereik vergeet ik nooit meer ! :+

Rode Duitse wijnen zijn aan mij niet besteed. Duijn is een bijzonder sympathiek persoon en maakt prima wijnen, op de Kaisersstuhl zitten er nog wel een paar (o.a. Hr Keller van de zwarte adelaar) maar het is toch net niet wooohw.

En dit zijn dan nog de toppers!

Verleden jaar een paar hele grote beurzen in Duitsland bezocht.

Zelfs met aan iedere arm een wijnkoningin, vielen de rode wijnen mij fors tegen :+

Hendrik

p.s. doet jouw mail het?